Nagy változást jelentett be honlapján a Lidl, amit reményeink szerint a konkurens üzletláncok is követnek majd. A diszkontlánc azt vállalta, hogy 2019 végéig megszünteti a magyar áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását. Az intézkedés része annak a cselekvési tervnek, amiben a Lidl azt vállalta, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását.
A közlemény szerint a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.
A cég azt tervezi, hogy 2019 végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra. Első lépések egyikeként augusztustól például a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, így évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.