Nik Robinson és fia napszemüvegeinek darabja mindössze egy 6 decis műanyag palack újbóli feldolgozásával készül, a választék pedig stílusosan 3 színből áll: vízből, kólából és limonádéból, összefüggésben azzal, hogy az adott napszemüveg mi volt eredetileg.
Az ausztrál édesapa azt mondja, leginkább onnan kapott inspirációt Good Citizens nevű vállalkozásuk beindításához, amikor 2 éve fia az egyik iskolai környezetismeret óra után megkérdezte tőle, hogy tud-e valamit tenni a környezetvédelemért. Eleinte semmi sem jutott eszébe, ám a gondolkodási folyamat nem állt meg: az járt a fejében, hogy jó lenne a szemétből valami újat, valami értékeset létrehozni.
„Ami a legtöbb szemetet termeli, azok az egyszer használatos műanyag palackok, így elkezdtem tanulmányozni, hogy a PET palackokból még milyen termékeket lehetne előállítani. Nem is értem, hogy maguk a gyártók miért nem gondolkodnak el ezen” – meséli Nik, 2 év kutatómunkája és folyamatos kísérletezése után hogyan született meg az újrahasznosított napszemüveg, mint már kereskedelmi forgalomban is kapható termék.
A kézzel készült napszemüvegek darabja átszámolva közel 21 ezer forint, és a koncepció természetesen azt az üzenetet hordozza magában, hogy vegyük észre: a szemétből is létrejöhet valami igazán értékes.
Még több menő napszemüveg az nlc.-n:
- Nézd, milyen menő napszemüvegeket hordtak a nagyszüleink!
- Jó hír: tényleg védik a szemünket a napszemüvegek
- Milyen a jó napszemüveg? Ezekre a részletekre figyelj vásárláskor