Már több mint 250 ezren látták a YouTube-on egy horgász- és kempingfelszerelést árusító ausztrál bolt (Boating Camping Fishing store – BCF) reklámját, amelyben valaki viccből denevéres szendvicset eszik. A poén rosszul sült el: vizsgálatot indított a hirdetéseket is szabályozó médiahatóság.
A reklám a denevéres szendviccsel a virágjárvány okára akart utalni, hiszen a pandémia kezdeti szakaszában tényleg arról szóltak a hírek, hogy a Covid-19 a vuhani, élő állatokat is árusító piacról indult, ahol denevérhúst is árultak. Ezért, illetve a beérkező rengeteg panasz miatt vizsgálják a reklámot – írja a 444.hu.
A reklám egyébként arról szól, hogy a járvány miatt nem lehet most utazni, és mindenki próbáljon meg az otthona körül nyaralni. A BCF szóvivői a BBC-nek azt nyilatkozták, természetesen tisztában vannak a járvány súlyosságával, ők csak szerettek volna az elmúlt évekhez hasonlóan jó hangulatú reklámot készíteni, de megértik, ha valaki ettől rosszul érzi magát – írja a lap.
Kapcsolódó cikkeink
- Nem segít a koronavírus-helyzeten, ha a denevéreket bántják
- Betiltották Vuhánban az egzotikus állatok fogyasztását és eladását