Néha nem elég, hogy az ember időben kiér a reptérre. A Wizz Air példája legalábbis ezt bizonyítja, ugyanis most számos olyan utasuk maradt hoppon, akik már két, két és fél órával az indulás előtt kint voltak a London Luton repülőtéren, mégsem jutottak fel a menetrend szerinti London – Budapest járatra – írja az airportal.hu.
A gond az volt, hogy az utasok egyszerűen nem kerültek sorra az utasbeengedő check-in pultoknál. A közösségi médiában megjelent hírek szerint 30-40 vagy 50-60 utas nem repülhetett. A hiba az volt, hogy összesen négy ügyintéző engedte be az utasokat, és egyszerűen nem bírtak a kialakuló tömeggel. Ezt a munkát sokkal több embernek kellett volna végeznie. A panaszkodó utasokat össze-vissza küldözgették a terminálon belül, de sehol nem jártak eredménnyel. A gépről lemaradók közül sokaknak nem volt hová visszamennie, mert messziről jöttek, és a járvány miatt a környékbéli hotelek nem voltak nyitva. Az Airportal megkereste a légitársaságot, akik az alábbi választ adták nekik a vasárnapi zűrzavarra vonatkozóan:
A Wizz Air megerősíti, hogy utasainak egy csoportja, akik a W6 2202 számú, London-Luton és Budapest között közlekedő, 2021. március 7-i járatra váltottak jegyet, sajnálatos módon lemaradtak a járatról. A légitársaság belső vizsgálata szerint a földi kiszolgáló cég felelős a történtekért. Az eset kapcsán teljes felelősséget vállalunk, azt azonban fontos látni, hogy a folyamatosan változó utazási korlátozások miatt a kollégáink és a partnereink naponta több ezer dokumentumot ellenőriznek azért, hogy megbizonyosodjanak róla: a légitársaság és az utasok egyaránt megfelelnek az összes aktuális utazási feltételnek. Ez a folyamat pedig számos esetben hosszas sorban állást okozhat a beszállópultoknál. Az érintett utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítjük számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetnek WIZZ pontokban. A károsult utasok a 261/2004/EK számú rendelet alapján a visszatérítésen felül 250 eurós kompenzációban is részesülnek, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be. A légitársaság ezúton is elnézést kér a kellemetlenségekért, és ígéri, hogy mindent megtesz azért, hogy hasonló eset többé ne fordulhasson elő.
A repülés koronavírus idején nemcsak játék és mese:
- Hamarosan jöhet a digitális Covid-útlevél a légi közlekedésben
- Túl merésznek tartották a felsőjét, csak láthatósági mellényben engedték utazni