Komoly hiány alakult ki a tamponokból az Egyesült Államokban, számos üzletben hiába keresik a vásárlók. A hiány a múlt héten már a gyártók is elismerték, ráadásul a tampon ára átlagosan mintegy 10 százalékkal emelkedett egy év alatt.
A tamponhiány háttérben az állhat, hogy a gyártáshoz használt főbb alapanyagok – a pamut és a műanyag – iránt megnőtt a kereslet az elmúlt időszakban a járvány hatására, az ukrajnai háború pedig tovább szűkítette a kínálatot.
Az egyik gyártó, a Procter & Gamble szóvivője azonban meglepő dologgal indokolta a tamponhiányt.
A cég szerint Amy Schumer humorista és színésznő reklámfilmje miatt ugrott meg a kereslet, az emberek a kisfilm hatására mindent felvásárolnak.
A magyarázat viszont kicsit sántít, mert az említett reklám két évvel korábban készült, és abban a Tampax termékét népszerűsítette Schumer. A hiány viszont nem csak ezt a márkát – és a másik Procter & Gamble terméket, az Alwayst – érinti, hanem az összes többit is.
Az Instagramján Amy Schumer is reagált a különös indoklásra. „Hűha, még méhem sincs” – írta egy olyan cikkről készült képernyőfotóhoz, amely arról szól, hogy őt okolják az amerikai tamponhiányért.
Amy Schumer 2021 szeptemberében jelentette be, hogy eltávolították a méhét, mert évek óta küzdött endometriózissal és szörnyű fájdalmakkal.
(Kiemelt kép: illusztráció, fotó: Unsplash/Natracare)