A Covid-19 világjárvány idején a japán hatóságok elkezdték népszerűsíteni a „kevesebb beszélgetés” politikáját az iskolákban, üzletekben és szupermarketekben. A kevesebb beszéd ugyanis kisebb kockázatot jelentett a vírus nyálcseppeken keresztüli terjedésére. Ezt mindenki megértette és betartotta, de az irányelv összeegyeztethetetlennek tűnt az olyan helyeken, mint például egy kozmetikai, műkörmös vagy fodrászszalonban, ahol a csevegés alapvetően a szolgáltatás része. Egy tokiói üzlet azonban a „silent cut” szolgáltatás bevezetése mellett döntött, és ez olyan népszerűnek bizonyult, hogy mások gyorsan követték a példát, sőt, megtartották a járványhoz kapcsolódó korlátozások feloldása után is – írja az odditycentral.com.
„Ez nagyszerű! Húsz éve várok erre a szolgáltatásra. Mivel a csevegés annyira lehangoló, csak háromévente szoktam hajat vágatni…” – írta egy kommentelő a csendes vágásszolgáltatásról.
„Meg vagyok mentve, mert a fodrásszal folytatott beszélgetés engem csak zavart” – írta valaki más.
A csendes vágás nemcsak, hogy túlélte a Covid-19-korlátozások feloldását Japánban, de népszerűsége nőtt. Egy közelmúltbeli felmérés kimutatta, hogy a válaszadók több mint 70 százaléka ezt részesítette előnyben, és a leggyakoribb magyarázat az, hogy pihentetőnek találták, mivel a kevés energiájukat nem kellett nem kívánt információk meghallgatására fordítaniuk.
Mint kiderült, a fodrászok is inkább a csendes vágásra szavaznak, állítják, még gyakornoki korukban tanították meg őket beszélgetni az ügyfelekkel.
„Bizonyos témáknál olykor nagyon kényelmetlenül éreztem magam, ezért igyekeztem inkább az ő magánéletükre koncentrálni” – mondta az egyik fodrász.