Máris filmet forgattak a maláj gép drámájáról

Iván Viktória | 2014. Május 24.
Egy ideig minden híradásban kiemelt helyet kapnak, majd egyszerűen eltűnnek. Kíváncsiak voltunk, mi lett az elmúlt hónapokat felkavaró események utóhangja: számíthatunk folytatásra vagy már nem szolgálnak több szenzációval?

Hetekkel ezelőtt nem volt híradás, amely ne számolt volna be például a maláj gép eltűnéséről vagy a tankönyvbotrányról, mára azonban lekerültek a menüről, és elvétve akad egy-egy rövidebb hír róluk, ami gyakran már fel sem tűnik. Ez az ügyek fontosságából természetesen mit sem vesz el, ezért rövid helyzetjelentést adunk a közelmúlt néhány jelentős eseményével kapcsolatban.

Az eltűnt maláj gép

A Malaysia Airlines MH 370-es gépe március 8-án tűnt el nyomtalanul Kuala Lumpur és Peking között. Roncsokat nem találtak, a víz alatti kutatás folytatódik, s ebbe nemzetközi – kínai, ausztrál, brit és francia – szervezetek is beszálltak. A maláj hatóság ígéretet tett arra, hogy nyilvánossá teszi a műholdas adatokat, hogy leszűkítsék a keresést az Indiai-óceán déli részére. Eközben a lemondott maláj miniszterelnök a CIA-t és a Boeinget gyanúsította meg azzal, hogy “valamit rejtegetnek”. Az eddigi kutatások annyira jutottak, hogy a gépet szándékosan térítették el útjáról. Míg a találgatások folynak, addig már két film is készült arról, mi történhetett a szerencsétlenül járt géppel.


Michael Schumacher kómában

Ritkán szivárog ki hír a decemberben súlyos síbalesetet szenvedett hétszeres Formula–1-bajnok állapotáról. Az információhiányt egyesek ízléstelen szenzációhajhászásra használták, ugyanis április eleje óta csak annyit tudni, hogy a hónapokon át tartó mesterséges kóma után a sportoló továbbra is csak pillanatokra van ébren és magánál. A grenoble-i kórházban fekvő Schumacher fejsérülései kihívás elé állítják az orvosokat is, még a kezelését végzők sem tudnak prognózist adni a távolabbi kilátásairól.


Jár a 4-es metró

A március 28-án átadott legfiatalabb metróvonalon az első négy hét alatt két leállás volt járműhiba miatt, illetve kisebb forgalmi zavarok, menetkimaradások fordultak elő, amelyeket részben vonathiba és kis részben a biztosítóberendezés hibája okozott. Nagyobb probléma, hogy a forgalom ugyan nem volt kritikusan kicsi, a nemrég megjelent hírek szerint ha a metró forgalma nem lesz elég nagy, vissza kell fizetni a rá kapott pénzt az EU-nak. Az áprilisi adatok napi több mint százezer utast mutattak. A metró nem változtatta meg jelentősen a közlekedési szokásokat: a Keleti pályaudvar, ahol az M2 és az M4 vonal találkozik, nem lett forgalmas átszállócsomópont (cserébe a Kálvin téri állomás igen), a ritkított 49-es villamos is változatlanul kihasznált, mert jó néhány olyan fontos megállója van, amellyel szemben a metró nem jelent alternatívát. A makulátlanul tiszta falaknak sem örülhettünk sokáig: Újbuda-központ megállónál az üvegfalakon és az üzletek belső falain is graffitik díszelegnek. A BKK azt ígérte, soron kívül eltüntetik, bár hozzátették: a firkák nem a 4-es metró megnyitása óta kerültek oda, hanem már korábban, amikor az aluljáró már nyitva volt.


Tankönyvbotrány

Az iskolák 80 százalékát kitevő állami intézmények idén nem a teljes tankönyvlistáról választhatnak maguknak könyvet, hanem csak a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ által készített szűkített listáról. Ezen tantárgyanként általában csak két kiadvány szerepel, de több esetben csak egy könyv. Ezek nagyrészt a Nemzedék Tudása Tankönyvkiadó és az Apáczai Kiadó könyvei. Több szakmai szervezet tiltakozott a tankönyvrendelés rendszerének átalakítása ellen. A most készülő kísérleti tankönyveket olyan támogatásból írják, amelyet az Európai Unió eszközfejlesztésre és egy közoktatási portál elindítására ítélt oda Magyarországnak. Közben a Mozaik Kiadó szerint a diákok és a tanárok járnak rosszul azzal, hogy csak egy szűkített listáról lehet tankönyvet rendelni.


Zöldell a fű Zuglóban

A XIV. kerületben nyílt közösségi kertben mintegy ötezer négyzetméteres elkerített részen nemcsak parcellákat alakítottak ki, hanem a tervek között szerepel egy pihenőpark is, ahol a környező panelházak lakói szabadidejüket tölthetik. Sétány, padok, asztalok, továbbá egy bemutató kert is létesül ezen a területen. A ZUGkertet a jövőben nemcsak a szerencsések használhatják, akik termelnek rajta, hanem egy igazi közösségi park létesül, ami rendszeres családi események, nagy közös bográcsozások színhelye lehet majd. Május 25-én piknikre készülnek, és aki kíváncsi, hogyan lesz a parlagon heverő földből szépen zöldellő városi kert, kövesse a kert közösségi oldalát.

Exit mobile version