A BKK nem tud mit tenni a 4-6-os felújítása miatt kialakult dugóval

Herczeg Szonja | 2019. Július 08.
Közleményben azt írták, húsz éve nem volt ekkora felújítás, aki teheti, menjen másik útvonalon, nem tudnak több sávot nyitni.

Délelőtt megírtuk, hogy durva közlekedési dugó alakult ki Budapest belvárosában hétfőn reggel, miután a hét végén elkezdődött a 4-es, 6-os villamos újabb szakaszának felújítása.

A Margit körút Széna tér és Török utcai közti szakaszán pótlóbuszok járnak, emiatt állt be a forgalom. A Nyugati pályaudvartól egészen a Margit híd budai hídfőig lépésben sem lehet közlekedni, a pótlóbuszok és az autók is álltak, a pár perces utak akár egy órát is igénybe vettek.

Lapunk érdeklődésére a BKK sajtóosztálya elmondta, hogy utoljára mintegy 20 éve végeztek a jelenlegihez hasonló volumenű rekonstrukciót a vonalnak ezen a részén, azóta csak lokális beavatkozásokra került sor.

Most a BKV Zrt. a korábbinál korszerűbb, könnyebben karbantartható vágányokra cseréli a nagy terhelésű járművek sűrű követése miatt elhasználódott sínpályát. A BKK szerint a felújítás már halaszthatatlan volt, és most korszerűbb, könnyebben karbantartható pályát építenek ki, amelynek köszönhetően a jövőben szükséges beavatkozások gyorsabban elvégezhetők lesznek, mint eddig.

 

„A felújítással járó forgalomkorlátozás és villamospótlás sajnos óhatatlanul is kényelmetlenséget okoz a térség közlekedésében. A BKK a munka megkezdése előtt és azóta folyamatosan több fórumon tájékoztatta a közlekedőket, hogy ha tehetik, kerüljék el az érintett területet, és számoljanak megnövekedett menetidővel a térségben” – írták, hozzátéve, hogy a felújítás ideje alatt az Észak-Budáról a belváros felé utazóknak az M2-es metró, Dél-Buda felől a belvárosba utazóknak pedig az M4-es metró használatát javasolja a BKK. A felújítás idején sűrűbben közlekedik a 2-es villamos is.

A BKK azt mondja, azért időzítették a munkát az évnek erre az időszakára, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyenkor a legkisebb a forgalomterhelés (annak ellenére, hogy ez ma reggel nem látszódott – a szerk). Emellett a közlekedési szolgáltatócégek mindent megtesznek a megszokottnál nehezebb körülmények enyhítése érdekében, de mivel egyetlen sáv áll rendelkezésre, nincs mód további sávot megnyitni.

A közlekedési rendőrök több helyszínen segítik a forgalmat. A rekonstrukció a tervek szerint tanévkezdésre fejeződik be.

(Kiemelt kép: illusztráció, MTI)

Exit mobile version