Virág Attila, a Hírstart vezetőjének a media1.hu oldalon megjelent elemzése szerint a hazai online médiában először 2020 elején jelentek meg cikkek a koronavírusról, február elejére azonban az egyre terjedő járvány hírére a publikált tartalmak száma már napi 500 fölé emelkedett. Mostanra, azaz március 9-én, hétfőn 1.364 hírre, majd 10-én keddre már 1.588 hírre mutató linket szemlézett a koronavírus témakörben a Hírstart rendszere, mely a látogatói aktivitás 28-29 százalékát vitte el, vagyis jelenleg kiemelten magas látogatói érdeklődést tapasztalható a téma iránt.
Az elemzés szerint a karanténba kerülő magyar diákok sorsa, valamint a Külügyminisztérium Észak-Olaszországi figyelmeztetése volt a következő bomba, mely 700 megjelenést eredményezett.
A legtöbb tartalmat eddig a Blikk gyártotta, 4,23 százalékban uralja a koronavírus tematikát több mint 1.000 linkkel. Ezt követi az Index 847 anyaggal, majd az Origo 767, és a 24.hu 759 anyaggal. A 30 napos csúcsidőszakot vizsgálva a Blikk teljes gyártásának majd 14 százalékát, azaz 758 hírt, az Index 16 százalékát, azaz 663 hírt, míg az Origo 564 hírrel majd 11 százalékot, és a 24.hu 556 hírrel 13,15 százalékot csoportosított a hírgyártásából a koronavírus témakörére.
Pár híroldal esetén a gyártás több mint 20 százalékát csak a koronavírus témaköre tette ki. Ebből a Portfolio 31 százalékos aránya kiemelkedő.
„A konkrét tartalom vizsgálatának kihagyásával sejthető, hogy a hírpiac részben generálta az érdeklődést, viszont erősebben generálta az olvasók igénye a hírgyártást, azaz az olvasók szándékkal keresték a vizsgált időszakban a koronavírusról szóló híreket, információkat” – írja Virág Attila.
Aktuális híreink a témában
- Koronavírus itthon: Vitaminokat oszt a rászorulóknak a Budapest Bike Maffia
- Ingyen pornóval segítik a karanténba zárt olaszokat
- Távoktatásra állítanák át a magyar felsőoktatást a koronavírus miatt