Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Reutersnek beszélt arról, hogy vizsgálják annak lehetőségét, hogy blokkolják a gépek középső üléseit, amíg tart a járvány. Ezzel a megoldással ugyan kiesne a gépek kapacitásának harmada, cserébe viszont tartható lenne az utasok közti biztonságos távolság.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója egy újságíróknak tartott videókonferencián szintén arról számolt be, hogy ideiglenesen a repülőgépeket csak 70%-ig töltenék fel, és így egy 180 üléses gépen csak 120 helyet értékesítenének. Mivel a válság előtt a gépek repülése átlagosan 75% fölötti töltöttségnél volt nyereséges, át kell gondolni, hogyan lehetne az új körülmények mellett gazdaságosan üzemeltetni az üzletágat. Az MTI beszámolója szerint idén 314 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható az üzletágban a tavalyinál, ez az előző évhez képest 55%-os csökkenést jelent.
nlc.kapcsolódó:
- Koronavírus: a Ryanair mától eltekint a járatmódosítás díjától
- Koronavírus: ha már repülsz, ez a legbiztonságosabb hely a gépen