A Vitézy Dávid által vezetett Budapest Fejlesztési Központ nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.
A központ MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a vasút fejlesztésével jobb lehet a közlekedés a növekvő népességű agglomeráció és a külvárosok számára, a várostérség környezeti szempontból fenntarthatóbban működhet, a rozsdaövezetek felszabadításával megújulhatnak a főváros belső részei és zöldfelületek, lakások épülhetnek.
Vitézy többször is kifejtette az utóbbi fél évben, hogy Budapest és agglomerációjának közlekedési hálózata túlterhelt, mert népessége folyamatosan nő, és a vasúthálózat a lehetőségei alatt teljesít. A központ szerint pont ezért kiemelt szerep jutna a vasútnak.
Úgy vélik, hogy az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár 70 százalékkal is növelhető, ehhez azonban több vonatra van szükség, ehhez pedig szükségesek olyan vágánykapcsolatok, amelyeken a vonatok áthaladhatnak Budapesten.
Változik a közlekedés a koronavírus miatt:
- Mi lesz a repüléssel a járvány után? Repülünk-e nyaralni jövőre?
- Budapestet ellepték a biciklisávok, sőt: halálfélelem nélkül át lehet menni Budapest belvárosán