Lehet, hogy nem vetted észre, de összement néhány termék kiszerelése

FEL | 2022. Augusztus 01.
Az elmúlt másfél évben számos termék kiszerelése lett kisebb, hogy ne változzon meg az az ár, amit a vásárlók megszoktak.

A zsugorflációnak is nevezett jelenséget több tucat árunál figyelte meg a Napi.hu.

A zsugorflációként vagy legrammozásként ismert jelenség lényege, hogy a megszokott csomagolású áruk egy részénél csökkentik a töltősúlyt.

Ha valaki nem figyel oda a részletekre, akkor észre sem veszi, hogy a megszokott 100 gramm helyett már csak 80 gramm van egy tasakban, miközben ugyanannyit fizet. Így az ember nem érzi annyira a drágulást, miközben a pénze ténylegesen kevesebbet ér, mint egy hónappal korábban, hiszen kevesebbet kap az adott termékből.

Fotó: Getty Images

A Napi.hu több száz termék méretváltozását figyelte az elmúlt egy évben.  Ez alapján azt írják,

a feldolgozott tejtermékeknél a joghurtok és a tejfölök mentek össze a leginkább, de a korábbi 150 milliliteres főzőtejszíneket is felváltották a kisebb szériák.

Májusban 10,7 százalék volt az infláció, mégis 11,1 százalékos volt a forgalomnövekedés. Az infláció főleg az élelmiszerárak miatt nőtt, ezek májusban nálunk drágultak a harmadik legnagyobb mértékben az unióban. Ennek ellenére 3 százalékkal több élelmiszer fogyott, mint egy évvel korábban. A jegybank szerint béremelésből, a februári adó-visszatérítésből, illetve a 13. havi nyugdíjból költenek az emberek. Továbbá a magas inflációs várakozások miatt előrehozott fogyasztás jelent meg a boltokban, vagyis a családok egy része spájzolni kezdett, mert a következő hónapokban még nagyobb drágulástól tart. 

Exit mobile version