Kizárólag ismert eredetű, ellenőrizhető minőségű élelmiszert vásároljunk – figyelmeztet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), miután az ünnepek közeledtével számos bejelentés érkezett hozzájuk, hogy a különböző hirdetések alapján tett megrendelést követően büdös, fogyasztásra alkalmatlan tisztított libát vagy kacsát szállított házhoz az eladó.
A különböző online felületeken, illetve nyomtatott helyi újságokban megjelenő hirdetésekben rendszerint csak egy telefonszám szerepel, ahol a megrendelést fogadják. A konyhakész, ám fogyasztásra alkalmatlan, egész kacsa vagy liba kiszállítását követően a megadott telefonszám elérhetetlen, esetleg csak hitegetik a fogyasztót a reklamáció kezelésével. A vásárlók panasza pedig jogos, hiszen a gyanútlanul átvett áru fogyasztásra alkalmatlan, büdös, romlott, láthatók rajta az előzetes fagyasztás jelei, sem a minősége, sem a tömege nem felel meg a megrendelésnek – olvasható a Nébih honlapján.
Van javaslat is: a megrendelés során és az élelmiszer átvételekor érdemes meggyőződni a házhoz szállítással értékesített termék pontos származási helyéről, amire vonatkozóan a szállítónak hiteles dokumentummal, például számlával, szállítólevéllel kell rendelkeznie. A nem azonosítható eredetű vagy problémás minőségű terméket semmilyen körülmények közt nem szabad átvenni.