A mesterséges hűtést már a 18. században feltalálták, az első háztartási hűtőgépet 1913-ban dobták piacra az Egyesült Államokban. A hűtőmágnes azonban ennél jóval régebbi találmány.
A 20. század közepén elsősorban oktatási segédeszközként kezdtek alkalmazni olyan műanyag számokat és betűket, melyeknek a hátoldalára mágnest erősítettek, és így egy fémtáblán szabadon rakosgathatók voltak.
Egy Sam Hardcastle nevű, formakészítéssel és fröccsöntéssel foglalkozó vállalkozó az 1960-as években az űripartól kapott felkérést arra, hogy fejlesszen ki a követési diagramokon egyszerűen használható számokat és betűket, melyek nem műanyagok, megtoldva egy mágnessel, hanem teljes egészében mágnesesek, emellett rugalmasak és kopásállók.
Hardcastle hónapokon át tartó kísérletezések, tesztek és más szakemberekkel, gyártókkal folytatott konzultációk után megalkotta a fröccsöntött mágnest. Ezzel a találmánnyal képes volt kielégíteni ügyfelei igényeit, legalábbis kezdetben. Hamarosan ugyanis különböző méretű betűkre és számokra, valamint különböző színekre is szükség lett. A feltalálónak ezt is sikerült megoldania, egy olyan eljárás kidolgozásával, amely során a mágneseket rugalmas festékkel permetezték be.
A vállalkozó ezután az általa kifejlesztett mágnesek további felhasználási lehetőségein kezdett töprengeni. Felismerte, hogy kiválóak lennének például reklámcélokra. Kidolgozott egy módszert, amellyel szavak, logók vagy más, bonyolultabb, háromdimenziós formák is kialakíthatók a mágnesből. Hamarosan aztán Ad Specialties néven vállalkozást alapított és egyedi reklámmágneseket kezdett gyártani cégeknek.
A fröccsöntött hűtőmágnesek új piacainak kibontakozásában újabb fordulópontot jelentettet, amikor Hardcastle elkészítette mind az ötven amerikai állam saját mágnesét, mely az adott állam nevét, fővárosát és legjellemzőbb motívumait jelenítette meg. A mágnesek rövid idő alatt igen felkapottá váltak az utazók körében, akik gyűjteni kezdték azokat és a hűtőszekrényeiket díszítették vele.
A Hardcastle által gyártott reklámmágnesek népszerűsége berobbantotta az üzletet, a hetvenes évektől aztán versenytársa jelent meg előbb az amerikai piacon, majd azon túl is.