“Minden tettemmel, ötlettel a fejlődés lehetőségét keresem” – Móricz Szilvia, a Ramada Resort Aquaworld Budapest értékesítési és marketingigazgatója

B.Sz. | 2014. Szeptember 13.
Huszonhat éves kora óta marketingvezető, azóta evidens számára, hogy az egészségturizmusban van a helye. Sikerekről, kiégésről és férfi, nő menedzserek közti különbségekről beszélgettünk Móricz Szilviával, a Ramada Resort Aquaworld Budapest értékesítési és marketingigazgatójával.

Hezitáltál, hogy elvállald az interjút. Miért?

Mert inkább csapatjátékosnak tartom magam, nem olyan embernek, aki szeret a középpontban lenni. És azt hiszem, nem tudok még száz százalékig azonosulni az egyéni sikerrel.

Melyik részével tudsz?

Azzal, ha a csapatom sikeres. Ha együtt elérjük a kitűzött célt, és ehhez megfelelő iránymutatást tudok adni.

Mire vagy eddig a legbüszkébb?

Arra, amikor a sárvári Spirit Hotel 2010-ben Európa legjobb spa hotelje lett. Tény, hogy ez nemcsak a marketing osztály érdeme volt. Annyi köze azonban bizonyosan volt hozzánk, hogy mindent áthatott a marketingszemlélet, az, hogy mindent a vendégigény határoz meg.

Mióta tudod, hogy az egészségturizmus érdekel?

Rögtön a főiskola után elmentem Németországba, gyakornoknak egy klinikára, ahol a Buchinger-féle böjtterápiával gyógyítottak, persze szigorú orvosi felügyelet mellett. Ennél többet előzetesen nem is tudtam a helyről, csak azt éreztem, hogy ez a munka nagyon inspiráló lesz, és meg fogja határozni a jövőmet.

Így lett?

Igen. Ez 1995-ben volt, amikor itthon még szinte semmit nem tudtunk a böjtről és egyéb alternatív terápiás lehetőségekről. Ehhez képest a német klinikán különféle anyagcsere-betegségek esetén akár tíznapos böjtöléssel egészségesebbé tettek embereket úgy, hogy mindezt akkor már a német betegbiztosító finanszírozta. Emellett megismerhettem az egészséges táplálkozás alapjait, mivel ott a böjtölés után ezt megtanították a betegeknek. Az egész nagyon újszerű és hiteles volt. Utána Hévízre kerültem, ahol a NaturMed Hotel Carbona értékesítési és marketingvezetőjének asszisztenseként dolgoztam. Huszonhat évesen már én vezethettem az értékesítési csapatot. Az ottani munkám már nagyrészt az egészségturisztikai termékek bevezetéséről szólt.

Meglehetősen gyors karrier…

Igen. Az akkori vezető, dr. Lukács Ferenc nagy lehetőséget biztosított számomra, bár eleinte voltak benne kételyek a tapasztalatlanságom miatt. Szerencsére az idő igazolta a döntését.

Benned nem voltak kételyek?

Nem. Köszönhetően a nemzetközi tapasztalatnak és talán annak is, hogy már akkor elkötelezett híve voltam az alternatív preventív és gyógyászati módszereknek, megláttam a piaci rést. Tudtam, hogy  a wellness rengeteg lehetőséget rejt, pedig akkoriban itthon még magát a szót sem ismerték. Talán az elsők között voltunk, akik a hazai piaccal is megismertettük a fogalmat. Részemről egyértelműen a Németországban szerzett tapasztalatok határozták meg, hogy milyen termékekkel szeretnék foglalkozni.

Olyanokkal, amiknek a középpontjában a gyógyulás áll?

Igen. Így történt ez Hévízen is, amikor a gyógyturizmus mellett bevezettünk különféle naturmedicina-termékeket, szolgáltatásokat is. Évről évre egyre erősebb lett az emberekben a prevenciós igény, így beindítottuk a hévízi kiscsoportos böjtkúrákat is, amelyek a mai napig működnek. Akkoriban meglátogatott minket a német Buchinger klinikáról Lützner professzor, hogy személyesen is tesztelje a kúrákat. Nagyon elégedett volt.

Ma már sokan ismerik a wellness fogalmát, de mindenki mást ért alatta. Elég felemás látni, hogy a többség számára egy wellness-hétvége egyet jelent a korlátlan evéssel, ivással. Nem zavaró ez számotokra, akik eredetileg egészen más célokat tűztetek ki?

Zavarónak nem zavaró, mert mindenkinek meg kell hagyni, hogy úgy töltődjön fel, ahogy szeretne. Tény, hogy engedni kellett az egészségtudatosságunkból. Mert igen, van, aki szeret hedonista módján kikapcsolódni, mások elvonulnak egy hét- vagy tíznapos léböjtkúrára, sok-sok testmozgással. Egy vendégközpontú szállodában tekintettel vannak a különböző igényekre, és a legjobb tudásuk szerint kiszolgálják mindegyik célcsoportot.

A te egészségtudatosságod mit jelent a hétköznapokban?

Próbálok odafigyelni az egészséges életmódra, sportolásra, régebben rendszeresen böjtöltem is. Ez mellesleg szakmai “kötelesség” volt, szerettem volna kipróbálni, hogy milyen változásokat eredményez ez a testben, lélekben.

2012-ben az év egészségturisztikai menedzsere lettél. Szerinted minek volt köszönhető ez a díj?

Az addigi gyógy- és wellness-szállodákban elért sikereknek, illetve a közéleti feladatoknak. Alapítója voltam a Magyar Wellness Társaságnak, részt vettem különféle hazai és külföldi szakmai programokon előadóként és szervezőként is, és tanítok néhány főiskolán, egészségturizmus szakon.

2013 óta a Ramada Resort Aquaworld Budapest  sales- és marketingrészlegét vezeted. Rajtad kívül, ha jól tudom csak a HR-vezető nő. Önmagában ez a tény jelent bármilyen “extra küzdelmet”?

 

Ha a férfi és női energiák kiegészülnek, akkor nem. Sok esetben a férfiak racionalitása, más esetekben a nőkre jellemző empátia old meg egy-egy problémás helyzetet. Ám ma már a munkában is egyre jobban összemosódnak a klasszikus férfi- és női szerepek. Az azonban tény, hogy az élet szinte minden területére kellene a jelenleginél több tehetséges női vezető. Már csak azért is, mert a nők jobban megértik a vevőket, általában fogékonyabbak a kritikára, és máshogy kreatívak, mint a férfiak

Közel húsz éve folyamatosan vezetőként dolgozol. Nem tartasz a kiégéstől?

Nem, mert nem vagyok a szokások rabja, minden tettemmel, ötlettel a fejlődés lehetőségét keresem. Kiégni szerintem az tud, akit már nem inspirál a munkája. Ha folyamatosan a megújulásra koncentrálsz, akkor a munkád nem tud bedarálni. És persze van élet a szálloda mellett is. Nekem ez a barátaimból, az utazásból és a lovaglásból áll.

Legtöbben a sikert a lelkesedéshez, szenvedélyhez kötik, te ezzel egyetértesz?

Maximálisan. Ezek nélkül biztosan nem lehet elérni a célokat. Nekem is az adott erőt, hogy volt valami, amiben hittem, és sikerült az “úton” találkozni sok-sok tehetséges emberrel.

Valahol azt nyilatkoztad, fontos neked, hogy folyamatosan úton maradj. Ez mit jelent pontosan?

Azt, hogy haladni kell, nem szabad megállni, egy helyben toporogni. Bennem ehhez van energia, állítólag néha túl sok is. (Nevet)

Mostanra elértél szinte mindent, amit csak lehetett. Elégedett vagy?

Elégedett, igen, de mindig vannak céljaim, álmaim. Szakmailag bőven látok fejlődési lehetőségeket most is. Szeretnék többet megismerni a világszerte ismert medical turizmus formáiból és összekapcsolódást találni a hazai egészségturizmus által nyújtott szolgáltatásokkal. Így fejlődne a hazai turizmus, és áttételesen lehetne gyógyítani az embereket.

 

mceBlockPasteEnd
Exit mobile version