Ezüstcumi 48 millió, tütü szoknya 510 ezer – ilyen a gyerekdivat, ha luxus

Turbék Ildikó | 2016. Május 29.
Léteznek olyan divatmárkák, ahol a gyerekruhák és kiegészítők árainak határa (is) maga a csillagos ég. Hiába nonszensz, mégis akadnak rá vevők.

A nagy divatházak, mint például a Lanvin, a Roberto Cavalli, a Marc Jacobs, a Trussardi, a Gucci, a Chloe, a Fendi és még sok más luxusmárka, évről évre egyre exkluzívabb gyermekruhákkal rukkolnak elő, amelyeket persze aztán jó magas áron kínál. Nyilván azért, mert van rá kereslet.

Amikor sztárcsemetéket kapnak fotósok lencsevégre egyedi, méregdrága dizájner holmikban, a szülők legtöbbször azt nyilatkozzák, “nyugi” játszótérre ők sem ebben járnak. Amennyiben viszont az alkalom megkívánja, mondjuk egy vörös szőnyeges eseményre van meghívásuk, akkor azt akarják, hogy a gyermek is előkelő ruhában tündököljön mellettük. “Tény, hogy a gyerek nem érti még mi a divat, de ha jómódúak vagyunk és megtehetjük, miért öltöztetnénk átlagosan?! Ha rajtam kasmír van, akkor őket sem akarom sima gyapjúban látni” – mondta egy luxusáruházban vásárló hölgy. Na, ja. No komment.

Mischa Aoki szándékosan magas minőségű “haute couture” luxus darabokat kezdett tervezni gazdag szülők gyermekei számára.

Az indonéz születésű nő Ausztráliába ment férjhez, és ott dobta piacra első kollekcióját 2009-ben. A világ legrangosabb áruházaiban kapott helyett, és az általa megálmodott ruhákban sűrűn lehet látni a hollywoodi vörös szőnyeg mini fashionisztáit. Bár tény, hogy egytől egyig meseszép darabok, talán mégis abszurd , hogy 3000 dollár (870 ezer forint) alatt nemigen találni nála szinte semmit. Sőt még 9000 dollárért (2,8 millió forint) is kínálja egyes ruhakölteményeit.

Azok a szülők, akik ennyire drága ruhákba öltöztetik csemetéjüket, gyakran ugyanilyen árkategóriás ékszereket is vásárolnak, még ha a gyermek nem is értékeli a csillogó-villogó gyémántokat. Mi másért, ha nem ezért tennének drága nyakéket az alig egyéves nyakába, vagy vennének Tiffanynál a babának ajándékot? Az olasz Bulgari például újszülötteknek kínál köszöntő csomagot, a Dolce &Gabbana pedig gyerekparfümöt.

Sztárcsemetéknél alap

A sztár- és milliárdoscsemeték ráadásul a leglátványosabb “reklámhordozói” a pofátlanul drága holmiknak.

North West, Kim Kardashian lánya rendszeresen feltűnik egy-egy lélegzetelállító darabban, amiről ordít, hogy szülei tetemes összeget fizettek érte. Volt már rá példa, hogy egy Balmain dzsekiben és balettszoknyában tündökölt a fotósok előtt. Ezekről a darabokról pedig tudni lehet, hogy felnőtt méretben 2500-8000 dollárra (710 ezer2,2 millió forint) tehető az összegük.

Aztán ott vannak Victoria és David Beckham csemetéi. Vitathatatlanul a világ legdivatosabb gyermekei közé tartoznak. A Burberrynél a kasmír “viharkabát” 1795 dollárért (510 ezer forint) biztosan elég menő ahhoz, hogy a milliomos csemeték abban szaladgáljanak. A középső legény, Romeo Beckham is volt már arca Burberry kampánynak, amivel a márka biztosan még nagyobb bevételre tett szert.

Ha fellapozzuk a bulvár “szakirodalmat”, bizony találni fogunk fotókat, amint Vilmos herceg és Katalin hercegné gyermekei is szemtelenül csinosak a Baby Dior által tervezett kis ruhákban és cipőkben. Christian Dior gyermekkollekciója már a hatvanas években debütált. Ő volt az első a nagy divattervezők között, aki a gyerekekre is fókuszált. Bejött neki, hiszen talált rá vevőket! Utána pedig évről évre egyre több luxusbrand dobta piacra a gyerekdivat-kollekcióját. 

Ezüstcumi 48 millió, tütü szoknya 510 ezer – ilyen a gyerekdivat, ha luxus

Léteznek olyan divatmárkák, ahol a gyerekruhák és kiegészítők árainak határa (is) maga a csillagos ég. Hiába nonszensz, mégis akadnak rá vevők.

 

Drágább is lehet, mint a felnőtt

2013 nyarától érhető el a Dolce&Gabbana kids kollekciója, ami szezonálisan mindig hoz új csodás darabokat. Fellelhető fiú szőrmés bőrdzseki 2260 dollárért (644 ezer forint), ami pofátlanul drága, mert úgyis kinövi pillanatok alatt a gyerek. A klasszikus fiú kétrészes Versace öltöny 910 dollár (260 ezer forint), vagyis drágább, mint a felnőtt férfi kollekció egyes darabja. Ennél még néhány dollárral drágább a 945 dolláros (270ezer forint) lányruha.

Katie Holmes és Tom Cruise lányának Surinak Roger Vivier és Louboutin méretre készíti egyedi cipőit. Nekik ez az összeg valószínű pitiáner, de azért ha számszerűsíteni akarjuk Viviernél átlagosan körülbelül 900 euróra (270 ezer forint) rúg egy cipő.

Beyonce is méregdrága ruhákra költ, amivel kislánya Blue Ivy gardróbját pakolja fel. Moncler és Gucci kabát alá semmiképpen sem adja, aminek 600 dollár (170 ezer forint) körüli darab ára van. Kedvenc kiegészítője Gucci macis nyaklánca, amiért az énekesnőnek 10 500 dollárt (közel 3 millió forintot) kellett fizetni. Ez még mindig semmi. Ami viszont rajongóinál is kiverte a biztosítékot, az több mint flancolás. Blue Ivy kisasszony 17 000 dolláros (48 millió forint) ezüstcumija nem mással, mint gyémántokkal van kirakva.

Exit mobile version