Csak 38-as méretig kapható a #metoo farmer

nlc | 2018. Június 15.
Egyszerre tiszteletteljes, provokatív és semmiképp sem kirekesztő kollekciót akartak készíteni a tervezők. Nem jött össze teljesen...

#MeToo témájú kapszulakollekciót dobott piacra két amerikai divattervező, Marta Goldschmied és Gabriella Meyer. A farmernadrágra és a dzsekire munkahelyi szexuális zaklatásokról szóló újságcikkeket nyomtattak.

„A kérdés az volt, hogy hogyan tudjuk ezeket a kérdéseket, melyek olyan sokat jelentenek, hordható ruhadarabbá alakítani, amit az emberek meg akarnak venni, ami semmiképp sem kirekesztő, tiszteletteljes, ugyanakkor provokatív is egyszerre” – magyarázta  Gabriella Meyer.

(wewearthepants.com)

A kollekció azonban hamar támadások keressztüzébe került, egyrészt azért, mert meglehetősen drága – a farmernadrág például 375 dollárba, vagyis nagyjából 105 ezer forintba kerül –, másrészt pedig, mert csak 38-as méretig árulják. Mindezek fényében sokak számára hiteltelennek tűnik a tervező kijelentése, miszerint a kollekció nem kirekesztő, hiszen az ár és a méretezés alapján egyértelmű, hogy csak a tehetősebb, vékony vagy legfeljebb átlagos testalkatú nők hordhatják.

nylon

Exit mobile version