#MeToo témájú kapszulakollekciót dobott piacra két amerikai divattervező, Marta Goldschmied és Gabriella Meyer. A farmernadrágra és a dzsekire munkahelyi szexuális zaklatásokról szóló újságcikkeket nyomtattak.
„A kérdés az volt, hogy hogyan tudjuk ezeket a kérdéseket, melyek olyan sokat jelentenek, hordható ruhadarabbá alakítani, amit az emberek meg akarnak venni, ami semmiképp sem kirekesztő, tiszteletteljes, ugyanakkor provokatív is egyszerre” – magyarázta Gabriella Meyer.
A kollekció azonban hamar támadások keressztüzébe került, egyrészt azért, mert meglehetősen drága – a farmernadrág például 375 dollárba, vagyis nagyjából 105 ezer forintba kerül –, másrészt pedig, mert csak 38-as méretig árulják. Mindezek fényében sokak számára hiteltelennek tűnik a tervező kijelentése, miszerint a kollekció nem kirekesztő, hiszen az ár és a méretezés alapján egyértelmű, hogy csak a tehetősebb, vékony vagy legfeljebb átlagos testalkatú nők hordhatják.