24. Don Peyote (2014)
Hathaway talán legkevésbé ismert filmje az ő részéről igazából csak egy baráti szívesség volt a rendező-főszereplő, a komikus Dan Fogler felé, a színésznő tokkal-vonóval együtt sem szerepel két percnél többet ebben a szuperzavaros, művészinek szánt agymenésben. A sztori egy lusta, felnőni képtelen, állandóan füvező srácról szól, akinek feleségül kéne vennie a barátnőjét, de ő fejben inkább különféle összeesküvés-elméletekbe menekül. Anne Hathaway játssza a filmben az igazság ügynökét, aki leüti hősünket, majd elmondja neki a világ összes titkát JFK megölésétől kezdve a Loch Ness-i szörnyön át egészen az UFO-k létezéséig. A Don Peyote a filmművészet követhetetlen, musicalbetétekkel tarkított megcsúfolása.
Érdekesség: Az, hogy egyáltalán megszülethetett ez a filmszerűség.
23. A 109. utas (2008)
Képzeljük el, hogy a Lost – Eltűnteket a Hallmark csatorna készíti el, és az egészet belesűríti egyetlen filmbe. Valami efféle képtelenség lett A 109. utas, Anne Hathaway egyik méltán elfeledett mozija, amiben pszichológusként kellene segítenie egy repülőgép-szerencsétlenség túlélőit, de a páciensei sorra tűnnek el mellőle, ő pedig gyanítani kezdi, hogy a dolgok mégsem úgy történtek, ahogy azt a légitársaság mondja. Hathaway igazi élettel teli, vadóc színésznő, így rossz látni, ahogy sótlanul szenved ebben az alulírt szerepben, amire még ráerőszakoltak egy totálisan működésképtelen szerelemi szálat is Patrick Wilsonnal. A Hatodik érzékhez hasonlóan az egész filmet egyetlen, nagy csavarra húzták fel, csakhogy itt ez a csavar sajnos egyáltalán nem működik. Pont olyan unalmas, mint ez a fotó a filmből.
Érdekesség: 25 millió dolláros költségvetés, 270 000 dolláros bevétel. Ezzel a film Hathaway főszereplői karrierjének messze a legnagyobb bukása.
22. A csajok háborúja (2009)
Egy feminista színésznő még szándékosan sem árthatna többet a saját ügyének, mint Anne Hathaway tette A csajok háborújában, ami két legjobb barinőről (a másikat Kate Hudson alakítja) szól, akik egymás után szeretnék kimondani a boldogító igent, de az álomhelyszín sajnos csak az egyikük számára lesz elérhető. A film a nőket leginkább egy törtető, csak az álomesküvőjjükkel törődő, igaz barátságra képtelen, önző és számító dögöknek mutatja be, akik bármire hajlandók azért, hogy az övék legyen a trendibb lakodalom. Buta, borzalmas, rossz üzenetű, ártalmas “komédia”, így bőven megérdemli a toplista nem túl acélos helyezését.
Érdekesség: A bunyójelenet forgatásán a két főszereplő annyira beleélte magát a küzdelembe, hogy Kate Hudson véletlenül túl erősen ütötte arcon Anne Hathaway-t a gyémántos gyűrűs kezével, de ezt a bunyó hevében nem vette észre. Később azt látta, hogy Hathaway a sarokban ül, jeges borogatással az arcán.
21. Neveletlen hercegnő 2. – Eljegyzés a kastélyban (2004)
A film, amit Anne Hathaway csak azért forgatott le, mert a szerződésébe a Disneynél belefoglalták, hogy szerepelnie kell a folytatásban is. Akkoriban már elkezdte skatulyának érezni a Disney-hercegnő szerepkört, és szeretett volna kitörni belőle, de erre még egy kicsit várnia kellett. A film egyébként arról szól, hogy Miából megpróbálnak alkalmas királynőt nevelni Genovia népének, és találni neki egy nemes férjet, mert a törvények értelmében csak férjezett hercegnő ülhet az ország trónjába. Az első rész báját már csak nyomokban tartalmazó folytatás fáradt és felesleges film.
Érdekesség: Mivel a film forgatása ütközött Az operaház fantomja forgatási idejével, Hathaway kénytelen volt szomorúan visszautasítani a musical főszerepét, amit végül Emmy Rossum kapott meg. A következő musicalszerepre 2012-ig (A nyomorultak) kellett várnia.
20. Elátkozott Ella (2004)
Variáció a Hamupipőke témára, modernizált változat. Az érdekessége az, hogy pont idén csinált a Disney egy új élőszereplős Hamupipőke filmet, ami sokkal inkább ragaszkodott a gyökereihez, mint ez az újító verzió, amiben Ella csak azért olyan szófogadó a mostoháinak, mert csecsemőkora óta egy tündérvarázslat engedelmességre kényszeríti, és amiben ezt az átkát arra használják, hogy ő maga kövessen el merényletet a jóképű herceg ellen. Az Elátkozott Ella látványos, és helyenként kicsit vicces verziója a régi, jól ismert mesének, csak kár, hogy a nagy újítás közepette sikerült kiölni belőle mindent, ami egy mesét bájossá tud tenni.
Érdekesség: A film egyetlen igazán emlékezetes jelenetében Anne Hathaway elénekli az óriásoknak a Queen Somebody to Love című örökzöldjét. Eredetileg nem ezt a dalt énekelte volna, hanem egy klasszikusabb “tündéres” dalocskát, de abba Hathaway képtelen volt beleélni magát, így jött képbe a Queen sláger.
19. Valentin-nap (2010)
Az Igazából szerelem sikere annyira lenyűgözte Hollywoodot, hogy a receptet azóta is szorgalmasan próbálja másolni. Végy egy ünnepnapot, és mutasd meg, hogy azon a napon egy csomó helyes fiatal és kevésbé fiatal egymásra talál, persze apró viszontagságok közepette. A film igazi giccsparádé, ami kólával és Valentin-napon azért egynek elmegy, viszont Anne Hathaway szála egész aranyosra sikeredett. Egy recepcióst alakít, aki beleszeret a cég postázójában dolgozó fiúba, csakhogy amikor a srác (Topher Grace) rájön, hogy Liz titokban szextelefonos-kisasszonyként is dolgozik, veszélybe kerül bimbózó románcuk. Az a jelenet, amikor Hathaway orosz akcentussal kényezteti a telefonálóját, jól mutatja, hogy milyen komikai képességekkel bír.
Érdekesség: Anne Hathaway csak azért vállalta a szerepet, mert a rendező, Garry Marshall személyesen hívta, és neki köszönheti a hollywoodi karrierjét, mert ő választotta ki a Neveletlen hercegnő főszerepére.
18. Az élet dala (2014)
A nyomorultak fergeteges sikere után Anne Hathaway nem akart leszállni a zenésfilm-vonatról, és így jött a képbe ez az első látásra kedves kis független filmes produkció, amiben egy lány a kómában lévő bátyja kedvenc zenészét rángatja el a tesója kórházi ágyához, hogy aztán a fickóba ő maga zúgjon bele. Nekem kicsit túl sok volt ezekből az egygitáros, popos countrynótákból, és a film érzelmi töltete is hidegen hagyott, de biztos csak én vagyok szívtelen, és túlságosan be vagyok oltva country ellen.
Érdekesség: Anne filmbéli főszereplőtársa, Johnny Flynn valóban zenész, és saját bevallása szerint az egyik próbán nagyon megijedt, amikor Hathaway csak úgy parancsszóra sírva fakadt mellette; nem értette, hogy mit keres ő egy ilyen profi mellett. Az a baj, hogy a néző is nehezen érti…
17. A kezdő (2015)
A cikk apropóját szolgáltató premierfilm megszületése egyszerűen sorsszerű volt, ugyanis a limonádéfilmek rendezőkirálynőjének (Nancy Meyers – Egyszerűen bonyolult, Holiday, Minden végzet nehéz) egyszerűen együtt kellett már dolgoznia a limonádéfilmek színészkirálynőjével. A kezdő olyan, mintha egy másik univerzumban játszódna. Itt egy nyugdíjas nem azért megy dolgozni, mert nincs pénze, hanem mert vágyik az új kihívásokra, a problémák meg csak úgy megoldódnak maguktól, mert az a szokásuk. A kezdőben Hathaway játssza a startup divatcéget felfuttató vezetőt, míg Robert De Niro a hozzá nyugdíjas gyakornokként beosztott, csupaszív öregembert, és persze ők ketten fantasztikus hatással lesznek egymásra. A szirupos mázzal alaposan leöntött dialógusok sokat rontanak a két színész amúgy szimpatikus játékán, és a film is jó néhány fokkal szájbarágósabb az egészségesnél.
Érdekesség: A kezdőhöz nagyon sokáig Jack Nicholsont szerették volna megnyerni, de visszavonulása miatt ő nem vállalta, és így jött a képbe Robert De Niro.
16. Alice Csodaországban (2010)
A 2010-es esztendő egyik legnagyobb kasszasikere volt, a világ mégis úgy emlékszik rá, mint egy erősen elfuserált filmre. Az Alice-t játszó Mia Wasikowska kivételével a színészek leginkább csak túlsminkelt biodíszletek voltak ebben a vizuálisan túlpörgetett, magát leginkább a 3D-vel eladni kívánó alkotásban, Anne Hathawaynek pedig a Fehér Királynő szerepe jutott. A legtöbb, amit ennek kapcsán említeni tudok, hogy jól állt neki a fehér szín.
Érdekesség: Bármennyire rossz szájízzel gondolunk vissza rá, mégis csak hozott egymilliárd dollárt, így kötelező volt folytatni. Az Alice Through the Looking Glasst már leforgatták, és jövő májusban mozikba is kerül, és Johnny Depp mellett Anne Hathaway is visszatér majd.
15. Meztelen mennyország (2001)
Hivatalosan ez az első nagyjátékfilm, amit Anne Hathaway készített, de miután az alkotók hallották, hogy a Disney kiválasztotta őt a Neveletlen hercegnő főszerepére, szándékosan elhalasztották a premiert, hogy a Disney-film hátszelét kihasználva próbáljanak nagyobb bevételre szert tenni. A film amúgy egy katolikus misszionárius fiú kalandjait meséli el egy isten háta mögötti szigeten a bennszülöttek között, erősen tévéfilmesen megvalósítva, Hathaway pedig a srác szerelmét alakítja, akivel állandó levelezésben áll, és aki évekig vár arra, hogy a fiú hazatérjen a térítő szolgálatból.
Érdekesség: A film plakátjain Anne Hathaway főszereplőként van kiemelve, pedig csak egy aprócska szerepe volt ebben az amerikai katolikus közönség számára forgatott filmben.
14. Neveletlen hercegnő (2001)
Anne Hathaway hercegnős mozis debütje jókora áttörést jelentett, pedig senki nem gondolta róla, hogy sikeres lehet. Korábban Juliette Lewistól kezdve Reese Witherspoonon át Jessica Albáig a fél Hollywoodnak felkínálták a női főszerepet, de senkinek nem kellett, ezért döntöttek az alkotók egy ismeretlen tehetség kiválasztása mellett. A film amúgy a csúf, jellegtelen kisegérből (“Az a célom, hogy láthatatlanul éljek, és elég jó vagyok benne.”) gyönyörű hercegkisasszony kliséjét pörgeti a maximumra, de vannak történetek, amiket ezredszerre is el lehet adni. A főszereplő, valamint a nagyiját alakító Julie Andrews bája elviszi a hátán ezt az ártalmatlan, vasárnap délutáni matinénak való csacskaságot.
Érdekesség: A casting során Hathaway véletlenül rosszul ült a székére, elesett, és ezt a kis bénázást az alkotók annyira édesnek találták, hogy rögtön utána neki adták a főszerepet.
13. Ámok (2005)
Hathaway-nek 2005-ig kellett várnia, hogy végre szó szerint levetkőzhesse magáról a Disney hercegnő skatulyát, ugyanis az Ámokban egy igen vad tinicsajt alakít, aki önmaga keresése közben felelőtlenül viselkedve nagy bajt okoz. A film során többször is láthatjuk félmeztelenül, márpedig egy effajta, szexuálisan túlfűtött szerep nem is állhatna távolabb a korábbi jó kislányos image-étől. Hathaway akkortájt – főképp a Brokeback Mountain kapcsán adott interjúiban – szándékosan hívta fel a figyelmet például arra is, hogy mennyire odáig van az anális szexért, és igyekezett minél inkább megosztó nyilatkozatokkal rombolni a hercegnő mivoltát. Az Ámok egyébként kissé öncélú film, amiben minden szereplő ütni valóan idegesítő.
Érdekesség: Anne Hathaway és Bijou Phillips megtagadták, hogy interjúkat adjanak, és fesztiválokra kísérjék a filmet, mivel így tiltakoztak az ellen, hogy a producerek elvették a végső vágást a film rendezőnőjétől. Ennek köszönhető, hogy a filmet egyből DVD-n mutatták be, és nem a mozikban.
12. Zsenikém – Az ügynök haláli (2008)
Vegyél egy totálisan idióta, a szerepre tökéletesen alkalmatlan figurát, majd tedd meg titkosügynöknek, hogy neki kelljen megmentenie a világot. Ezt a klasszikus James Bond-paródiareceptet számtalanszor láthattuk már a Johnny Englishtől kezdve Az ember, aki túl keveset tudotton át egészen az idei A kémig, és úgy tűnik, hogy amíg van Bond, addig lesznek 007-es paródiák is. Ezúttal Steve Carellnek jutott a bohócszerep, aki cipőtelefonnal (!?) a markában készül a világmentésre, Hathaway pedig a vérprofi és überszexi ügynöktársát alakítja. Nem egy komédiaklasszikus, de helyenként tényleg vicces, Hathawaynek pedig jól áll a dögös ügynöknő szerepe.
Érdekesség: A film egy 1965-től 1970-ig futó Mel Brooks-féle tévésorozat mozis remake-je.
11. Szerelem és más drogok (2010)
A film, ami menő és divatos szexkomédiaként indít két elköteleződésre képtelen fiatal felnőttről, hogy aztán a közepén hirtelen átváltson Love Story remake-be, ahol az aggódó férfi segíti a súlyos betegséggel (Parkinson) küzdő nőt. Furcsa hibrid, ami leginkább az első felében buja szexvígjátékként működik, de az érzelgős vonalra kifogy belőle a szusz. A filmben Hathaway öt év kihagyás után ismét vetkőzik, és állítólag az egyik próbán is meglepte Jake Gyllenhaalt azzal, hogy a kabátja alatt semmit nem viselt. Pedig a rendezői utasítás szerint a szexjeleneteket a próbákon ruhában kellett eljátszani…
Érdekesség: Hathaway a Brokeback Mountainben már eljátszotta Jake Gyllenhaal feleségét, szóval ők ketten jól összeszokott párosként bolondozhattak.
10. Jane Austen magánélete (2007)
Anne Hathaway sokáig ódzkodott, hogy el merje-e vállalni a híres angol írónő szerepét, végül Ang Lee, a Brokeback Mountain rendezője győzte meg, hogy nem kell megijednie a brit akcentustól. A Jane Austen fiatalkorát bemutató mozi kedvéért a színésznő dialógusórákra járt és zongoraleckéket vett, bár az utóbbi végül nem volt annyira nagy hasznára, ugyanis a film eleji zongorázását utólag felvett hanggal helyettesítették. A film amúgy egy tipikus, kosztümös brit románc szép tájakkal és elfojtott érzelmekkel, Hathaway és James McAvoy között csak úgy izzik a levegő, a vége pedig valóban megható és könnyfakasztó lett.
Érdekesség: James McAvoynak végig magasított sarkú cipőket kellett hordania, mivel alacsonyabb Anne Hathawaynél.
9. A nyomorultak (2012)
Hugh Jackman személyesen lobbizta ki, hogy Hathaway kapja Fantine szerepét, miután együtt énekelt vele az Oscar-gálán. Anne valószínűleg nem bánja ezt, ugyanis Oscar-díjat kapott, de az biztos, hogy keményen megdolgozott érte. Nemcsak a haját vágatta ultrarövidre, hanem tizenhárom kilótól szabadult meg a haldokló nő eljátszása érdekében, és az interjúiban soha nem volt hajlandó mesélni a fogyási módszeréről, mivel állítólag túlzásba vitte, és könnyen életveszélyessé is válhatott volna, ezért nem akarja, hogy bárki is kipróbálja. De fogyás ide, rövid hajra váltás oda, a szobrot leginkább azért kapta, mert olyan beleéléssel énekelte el az I Dreamed a Dreamet, hogy visszagondolva még ma is könnybe lábad a szemem. Kár, hogy a film többi eleme – főképp a hamiskásan énekelgető Russell Crowe – nem nőtt fel Hathaway bravúros alakításához, és nem filmszerű, inkább erősen színpadias lett.
Érdekesség: Fantine szerepét Anne anyukája is eljátszotta színházban fiatalon, és körbeturnézta vele a fél Amerikát.
8. Egy nap (2011)
Hiába tanulta meg a brit akcentust a Jane Austen magánélete kedvéért, ez kevés volt az Egy nap speciális yorkshire-i akcentust igénylő szerepéhez, és David Nicholls bestsellerének rajongói eléggé kiakadtak, hogy angol helyett miért amerikai színésznő játssza Emma szerepét. A pletykák szerint Lone Scherfig rendezőnő tényleg nem akart amerikai színésznőt a főszerepre, de Hathaway addig győzködte őt, hogy beadta a derekát. A párocska sztorija, akiknek az életébe minden évben ugyanazon a napon nézhetünk bele, kicsit keserű, kicsit édes, kicsit bájos és kicsit szomorkás, a film pedig ügyesen lavíroz a különböző hangulatok között. Kár, hogy a nagyközönség ezt nem értékelte túlzottan.
Érdekesség: 2011 amúgy sem Anne éve volt, mivel az év elején botrányosan rosszul vezette az Oscar-gálát kollégájával, az örökké betépettnek tűnő James Francóval, és azóta is sokszor piszkálják ezzel.
7. Don Jon (2013)
Ha a szexfüggő olasz-amerikai srácról szóló film kapcsán nem Hathaway, hanem inkább Scarlett Johansson neve ugrik be, az nem a véletlen műve, ugyanis Anne-t alig egy percre láthatjuk a filmben. Az ő romantikus komédiájára (Special Someone) ül be ugyanis Don a romantikus giccsekre kiéhezett mutatós barinőjével (Johansson), és a fiktív filmből néhány jelenetet is láthatunk. Igazi Hallmarkra való csodának tűnik, és Hathaway erős önkritikáról tesz tanúbizonyságot, amikor a saját romantikus filmjeit figurázza ki benne. A filmben szerencsére nem csak ez az egy perc sikerült jóra.
Érdekesség: Joseph Gordon-Levitt és Anne Hathaway az Ámok című film forgatásáról ismeri egymást, és Hathaway baráti szívességből vállalta el a vicces, önmagának is bemutató nyúlfarknyi szerepet. Külön vicces, hogy a partnere az a Channing Tatum lett, aki szintén együtt szerepelt velük az Ámokban.
6. Nicholas Nickleby élete és kalandjai (2002)
Bemutatása idején komoly Oscar-várományosként állították be, és a premiert szándékosan december 27-re, az Oscar hajrára időzítették, ám a film a zömében pozitív kritikák és néző visszajelzések ellenére elég visszhangtalan maradt. Talán az lehetett a hiba, hogy Charles Dickens művének filmadaptációjában a főszerepet az akkor még teljesen ismeretlen Charlie Hunnamre bízták, és a legismertebb szereplőjüket, a Neveletlen hercegnőnek köszönhetően felkapottá vált Anne Hathaway-t elsüllyesztették egy apró mellékszerepben, ahol annyi volt a dolga, hogy sokat sírjon, és nagyon szomorú arcot vágjon. A bukástól függetlenül a Nicholas Nickleby élete és kalandjai című film nagyon jól elkapja a Dickens-világ hangulatát, és ha kell, kegyetlen, és ha kell, akkor megható is tud lenni.
Érdekesség: Ez volt az első szerep, amiben Anne Hathaway gyakorolhatta a brit akcentust.
5. A sötét lovag: Felemelkedés (2012)
Hathaway annyira rá volt kattanva, hogy a rendezőlegendával, Christopher Nolannel dolgozhasson, hogy a castingra úgy is elment, hogy nem mondták meg neki, melyik karaktert kell alakítania. Eleinte azt hitte, hogy Joker barátnőjét, Harley Quinnt kell megformálnia, és csak később derült ki számára, hogy ő lehet a Macskanő – a filmben egyszer sem említik ezen a néven –, Selina Kyle. Bár a színésznőtől korábban távol álltak a nagyszabású akciófilmek, tökéletesen beilleszkedett a csapatba.
Akkor is jó volt, amikor Kyle flörtölős és vadócan szexi oldalát kellett megmutatnia, és akkor is, amikor testhez tapadó bőr/latex kosztümökben kellett szétrúgnia pár segget. A film egyébként kissé túlzsúfolt, és ettől kicsit széteső lett. Nem érte el a Heath Ledgeres A sötét lovag színvonalát, de így is szép lezárása volt egy azóta klasszikussá vált trilógiának.
Érdekesség: Anne Hathaway mindig is úgy gondolta magáról, hogy a sok edzésnek köszönhetően jó formában van, de amikor elkezdett felkészülni a film akciójeleneteire, rájött, hogy ez ide nagyon kevés lesz, ezért a duplájára kellett növelnie a napi edzésadagját.
4. Brokeback Mountain – Túl a barátságon (2005)
A film casting direktora nagyon szerette volna, ha Hathaway kapja Lureen Newsome szerepét, csakhogy a korábbi Disneys filmjei nem voltak túl jó ajánlólevelek, így azt hazudta Ang Lee rendezőnek, hogy Anne egy tehetséges Broadway-színésznő. Mivel Lee még egyetlen korábbi filmjét se látta, simán elhitte a füllentést. A film mégsem elsősorban Hathaway miatt emlékezetes – bár ő is kitesz magáért a céltudatos, rodeós feleség szerepében –, hanem a két szerelmes, meleg cowboyt alakító Heath Ledger és Jake Gyllenhaal miatt, akik olyan őszinte és mély szerelmet mutatnak meg a vásznon, ami egy kisebb mozis csodának számít. A legjobb film Oscarjához ez sem volt elég.
Érdekesség: Anne Hathaway bátyja maga is meleg, és ők ketten nagyon közel állnak egymáshoz, így a témája miatt a színésznő a Brokeback Mountainre a legbüszkébb a filmjei közül.
3. Csillagok között (2014)
Christopher Nolan és Anne Hathaway munkakapcsolata A sötét lovag – Felemelkedéskor annyira jól alakult, hogy a rendező rögtön rá gondolt, amikor színésznőt keresett Amelia, a világ legmesszebbre jutó űrhajósnőjének és egyben asztrobiológusának szerepére. Hathaway-t állítólag nem a történet science fiction jellege, hanem az érzelmes mivolta fogta meg igazán, és valóban szokatlan, hogy egy tudományos fantasztikus film esetében a szülő-gyerek viszony és egy inkább csak plátóiként létező szerelem ennyire az előtérben legyen. A Csillagok közöttben azonban nem csak ez a lenyűgöző, hanem az is, hogy annak ellenére, hogy ez egy nagy költségvetésű hollywoodi mozi, mégis felnőttnek tekinti a nézőit, hagyja őket gondolkodni és közben nem fél egy-két kérdést nyitva hagyni, amikor kigyulladnak a moziban a fények.
Érdekesség: Hathaway a forgatókönyv elolvasása nélkül azonnal igent mondott a felkérésre.
2. Rachel esküvője (2008)
Bár korábban is voltak próbálkozásai, a Rachel esküvője volt az első film, aminek a bemutatója után elkezdték olyan színésznőként is komolyan venni Hathaway-t, aki nemcsak a nyári limonádékban állja meg a helyét. Az önpusztító életet folytató, és az intézetből épp a nővére esküvője idején szabaduló Kym végre egy olyan figura volt, aki által a színésznő újabb színeit mutathatta meg. Végig hiteles a család fekete bárányaként feltűnési viszketegségben szenvedő lányként, aki a viselkedésével a rokonait is megosztja. A film végig nagyon életteli, és öröm nézni, ahogy Jonathan Demme rendező apránként kibontakoztatja a családi drámákat. Kár, hogy most szeptemberben a direktor a saját filmjét kannibalizálta a Meryl Streepes Dübörög a szívvel, ami valahol a Rachel esküvője kevésbé drámaira vett remake-je.
Érdekesség: Hathaway karaktere a kisöccse halálát próbálja feldolgozni, a filmbeli szobája falára pedig a saját öccse gyerekkori fotóit tette ki, hogy könnyebben tudjon általuk érzelmeket kiváltani magából.
1. Az ördög Pradát visel (2006)
Nehéz volt döntenem az elsőségről, ugyanis nehéz arra indokot találni, hogy miért volna jobb film Az ördög Pradát visel például a Csillagok közöttnél, és nem is az, viszont ez az a mozi, ami tökéletesen egyesíti magában mindazt, ami miatt szerethetjük Anne Hathaway-t. A film elején még hozza a Neveletlen hercegnőből ismert naiv kislányt, hogy aztán kegyetlen főnöke (a brillírozó Meryl Streep) hatására a szíve megkeményedjen, és az őt ért megpróbáltatások hatására egy okos, felnőtt nővé váljon, aki nem hagyja kihasználni magát, és aki tudja, hogy mi a jó neki. A film időnként kellemes limonádéként működik, ugyanakkor nem hagy kétséget afelől sem, hogy a divatvilág kegyetlen hely, ahol ha nem vagy elég kemény, elevenen felfalnak. Veszettül szórakoztató, sokszor nézhető darab.
Érdekesség: Meryl Streep az első forgatási napon odament Anne Hathaway-hez, közölte vele, hogy nagyon örül, hogy együtt dolgozhatnak, és biztosan ügyes lesz, majd hozzátette, hogy a film dialógusait leszámítva most szólt hozzá utoljára. És így is tett a karaktereik közti feszültség megteremtése érdekében.