Hajdú Péter nem akart Friderikusz-féle vicces és Fábry-féle standup show-műsort csinálni. Szerette volna viszont meghonosítani az Amerikában hasító Jimmy Kimmel- vagy Jimmy Fallon-féle late night show-t. És nagyjából sikerült is neki. Nála is van saját zenekar, a show-műsorhoz méltó díszlet (külön felhívnám a figyelmet, az egyik oldalfalon bazi nagyban megjelenő Hajdú Péter-portréra), vannak jó gegek, és vannak vendégek. Na, itt sántít kicsit a történet.
Az első műsorban Tápai Szabina, Gönczi Gábor, Bochkor Gábor voltak a vendégek, a műsor végén pedig az R-Go lépett fel. De még előttük egy “Mizu” kibeszélő részben három, a Kismenőkből ismert cuki gyerek érkezik be, pink elemes autókon, hogy elbeszélgessenek Hajdúval az élet nagy dolgairól. Például arról, hogy a kormány az, “akik megparancsolják az embereknek, hogy mit tegyenek”, vagy arról, hogy a kisbaba “szeretetből és boldogságból” születik, és kész. Az első öt perc a cukiskodás jegyében telik, ami elég ahhoz, hogy az ember ott ragadjon a képernyő előtt, és Friderikusz Gyerekszája óta tudjuk, hogy vicces gyerekekkel minden műsort el lehet adni.
“Ebben a műsorban minden megtörténhet, én magam is kínos helyzetbe kerülhetek” – mondta még az újságíróknak tartott vetítés elején Hajdú, aki pontosan tudja, hogy a magyar ember szeret röhögni más szívatásán. Hajdú pedig képes önmagából is bohócot csinálni, és mi tagadás, a modorosságból is kevesebb maradt.
A Showtime-ban a beszélgetések nincsenek elnyújtva, mint a rétestészta (kivéve Bochkor Gábornál), így csak a minimálisan kötelező bulváradagot kapjuk meg Tápai Szabina és Kucsera Gábor életéből. Például azt, hogy egy edzőtáborban találkoztak, és a terhes Tápai egyszer a kocsmából hazarángatta az urát, amire annyira nem büszke. Jönnek aztán a kötelező gegek, mint például a kapura dobás párbaj, ahol Berki Krisztián áll be a kapuba. De Hajdú Péter is érezheti, hogy Berki tényleg csak a Tényekbe nem ült még be hírolvasónak, így kellő szurkálódásokkal fogadja az alkalmi kapust. Ilyen szinten a műsor és a házigazda pont olyan, mint egy jól működő bulvárlap, ami összekacsint az olvasóval, és kellő iróniával áll nemcsak a nagy celebélethez, de önmagához is.
Reklámszünet után Gönczi Gábor ül a kanapéra. Kiderül, hogy Hajdú róla puskázott a főiskolán, és rengeteg házibuliban voltak együtt, na meg, hogy a Tények miatt végre újra motivált. Semmi olyan, amit az elmúlt 20 év Story-címlapjaiból ne tudtunk volna meg. Viszont Hajdú Gönczin tesztelte le a következő geget, vagyis a “Ki tud jobban karaokézni” részt. Ez sem nagy találmány, hiszen Jimmy Fallon műsorában már évek óta fut a Lip Sync Battle, amiből Amerikában külön tévéműsor is készült, arról itt áradoztam korábban. Bevallom, én aggódtam, hogy mitől lesz vicces a karaokeverseny egy olyan emberrel, aki 25 éve a saját zenekarával koncertezik, de Gönczi kellemes csalódás, Hajdú pedig (aki külön koreográfushoz jár emiatt) hozzá a Nagy Duettben megszokott figurát. És igen, én sírva röhögtem Hajdú előadásán, mert az semmivel nem volt rosszabb vagy gyengébb, mint az amerikai nagytesója.
Bár a late night show-k naponta jelentkeznek külföldön, érzi Hajdú is, hogy itthon ez nem működne, így kéthetire állították be a műsort, ami viszont így kicsit hosszú. Én például Bochkor Gáboron már tuti bealudnék, bár ez lehet, hogy a rádiósnak köszönhető, aki itt is megpróbálta elmagyarázni, hogy miért tartja “elfogadhatatlannak, ha egy feleség/férj elhanyagolja” magát. Hajdú a végére egy újabb geget pakolt (ehhez hasonlót is láttuk már máshol), Cseke Katinkának és Bochkornak kell külön-külön egy telefonfülkébe mászni vadidegenekkel.
A Showtime Hajdú Péterrel tökéletes arra, hogy vasárnap késő este, a Nagy Duett után (és kicsit sem annak langyos levezetéseként) még a képernyő elé ültesse az embereket. A gond csak az, hogy mi lesz, ha elfogynak a celebek és Schwarzit sem lehet berángatni újra az országba…? És lássuk be, az ország nincs tele Julia Roberts és Justin Timberlake kaliberű hírességekkel.