A pandémia nagy hatással volt a könyvpiacra is: itthon soha nem látott méreteket öltött az online vásárlás

FEL | 2021. Január 26.
Az író, irodalomtörténész, könyvkiadó, kommunikációs szakember, Nyáry Krisztián volt az EuroNews, Business Class című műsorának vendége. Többek között arról kérdezték, hogyan változtak a könyvvásárlási szokások a világjárvány alatt.

Nyáry Krisztián elmondta, hogy az Egyesült Államokban évtizedes csúcsot ért el a könyvkiadás a járvány alatt, eközben Magyarországon zuhant a forgalom. Főleg a járvány első hulláma alatt volt rossz a helyzet, amikor hirtelen bezártak a boltok.

„Az első szezon volt tehát a nagyobb mélypont, a második félév utolsó negyedéve azonban meglepően jól sikerült, az első félév veszteségét jelentős részét sikerült ledolgozni” – mondta az irodalomtörténész, hozzátéve, hogy a magyar vásárlók véges büdzséből költenek kultúrára, és mivel a korlátozások miatt a kulturális programok java része nem elérhető, több pénz jutott a könyvekre.

Arról is beszélt, hogy soha ilyen fejlődésen nem ment át a hazai online kereskedés, a hagyományos boltokban viszont 20 százalékkal csökkent a forgalom az év végére. És bár a magyarok nem nagy e-könyv-használók, ugyanakkor tavaly megháromszorozódott az irántuk való érdeklődés.

Ettől függetlenül még mindig a hagyományos könyveket preferáljuk, amit Nyáry azzal magyarázott, hogy magasabb áfa-kulcs alá esnek az e-könyvek, így nem tudnak annyival olcsóbbak lenni, hogy maguk mellé állítsák a hazai vásárlókat.

pandémia a könyvek egyes műfajait teljesen agyonvágta: utazással kapcsolatos könyveket jelenleg nem lehet eladni, míg a szórakoztató, ismeretterjesztő könyvek iránt megnőtt a kereslet.

Fotó: Unsplash

Olvass!

Exit mobile version