5 bűnös élvezet sorozat, ami annyira rossz, hogy már jó

nlc | 2022. November 27.
Mindannyian belefutottunk már néhány olyan alkotásba, ami pont azért szögez a képernyő elé, mert annyira vacak.

Mindenkinek van egy-egy olyan vállalhatatlan, de mégis függőséget okozó sorozata, amit egyszerűen képtelen elengedni, ezt kár is tagadni. Ahogyan azt is, hogy jellemzően több a rossz sorozat, mint az igazán kiugró minőségű, ezért szoros a verseny a bűnös élvezet, azaz a guilty pleasure kategóriában.

Jelent az Emily Párizsban című sorozatból (Fotó: Stéphanie Branchu/Netflix)

Ennek ellenére próbáltunk tényleg olyanokat gyűjteni, amik messzemenőkig eleget tesznek a műfaj sajátosságának, szóval, ha eddig esetleg nem láttad volna őket, ideje becsatlakozni.

Riverdale

Bár ez nem egy verseny, a Riverdale magasan ver minden netflixes sorozatot a guilty pleasure kategóriában. Az Archie Comics karakterekre építkező széria az első néhány évadban még tartogatott magában némi izgalmat és érdekességet, főleg az egyik szereplő halálával kapcsolatban, de körülbelül a harmadik szezonra kifulladt, és azóta is leginkább csak azért nézi az ember, mert már megszokta. A színészek már régen kinőttek a középiskolás szerepből, de ennek ellenére még mindig tiniket alakítanak, akik valójában olyan problémákkal küzdenek, amivel egy átlagos kamasz aligha találkozik.

Dinasztiák

A Dinasztiák leginkább úgy írható le, mint a Gossip Girl – A pletykafészek pepitában, hiszen ez is a felső tízezer életét mutatja be, csak a helyszín ezúttal New York helyett Atlantába kalauzolja a nézőt. Mesés ruhák, tökéletes otthonok, gazdagság a köbön, szép színésznők, helyes színészek, mindez egy shakespeare-i szappanoperára felfuttatva, ahol a Carrington és a Colby család ellentéte adja a sorozat fő csapásvonalát. Igen, ez már annyira rossz, hogy mégis jó, mondhatnánk azt is, hogy Dallas új köntösben.

Álomház

Nem a klasszikus értelemben vett sorozat, mint az előzőek, hiszen műfaját tekintve reality, viszont a Scott fivérek gondoskodnak róla, hogy ott ragadj a képernyő előtt, pusztán azzal, hogy elhitetik, neked is lehet álomotthonod. Hozzátennénk, hogy ezek az amerikai házkolosszusok alsó hangon 200 négyzetméternél kezdődnek, minimum minden szobához tartozó fürdőszobával, dupla nappalival (amire amúgy tényleg nem értjük miért van szükség), háztartási helyiséggel, és két beállós garázzsal. Ráadásul sok esetben a vásárlók is finoman szólva olyan igényekkel állnak elő, amiről mi, a paneldzsungel gyermekei álmodni sem merünk. Ennek ellenére a műsor, Jonathan és Drew Scottnak köszönhetően szórakoztató és olyan bűnös élvezet, ami gondoskodik róla, hogy függőséget okozzon.

Emily Párizsban

A valóságtól a lehető legtávolabb álló történetvezetésével az Emily Párizsban szintén a guilty pleasure kategóriát erősíti. Emily (Lily Collins) egy marketingcég megbízásából a francia fővárosba érkezik, ahol rögtön az élre tör, mindezt úgy, hogy sem a nyelvet nem beszéli, sem a kollégáival nem találja a közös hangot, cserébe azonban végig mosolyog és napjában akár ötször is átöltözik azért, hogy a sorozat bizonyítsa: igen, a francia nők verhetetlenek a divat terén. Néha nehezen emészthető a főszereplő optimizmusa, és az is biztos, hogy nem kell különösebben a sorok mögé látni a történet közben, viszont legalább arra a 40 percre kikapcsolja az embert.

Grace klinika

19 évadot ért meg eddig a Grace klinika, és bár alapvetően jól, egyedi felhanggal indult, az évek során nagyon leült a színvonal, ami nem csoda, hiszen még az eddigi dobogós helyezett Vészhelyzet is csak 15 évadot élt meg. Gyakorlatilag már alig van egy-egy szereplő, aki az eredeti gárda tagja volt, és ők már mindent (is) átéltek a repülőgép-katasztrófától kezdve a nagy Ő elvesztésééig, mégis jól esik nézni a küzdelmeiket, talán azért, mert az elmúlt 17 évben ugyanúgy közeli ismerősökké váltak, mint a Família Kft., a Szomszédok vagy a Dallas szereplői

Exit mobile version