Nem használja legfőbb fegyverét, a szemkápráztató méretű farkat a Sex/Life 2. évada – Kritika

TóCsa | 2023. Március 05.
Régi filmes szabály, hogyha mutatsz egy pisztolyt, akkor annak a film egy későbbi pontján el kell sülnie. Adam Demos brutális fallosza volt a Sex/Life pisztolya, és el is sült. Ó, de még hányszor! Ehhez képest egészen megdöbbentő, hogy ezt a fantasztikus színészi eszközt a folytatásban kihasználatlanul hagyták.

Adam Demos 2021-ben egyetlen pillanattal sikerre vitte a Sex/Life (magyarul: Vágyak/Valóság) első évadát a Netflixen. Amikor az öltözői jelenetben az ausztrál szörfös testével és Rocco Siffredi pornósztár péniszméreteivel rendelkező díszhím ledobta a törülközőjét (vagy fel se vette…), akkor nemcsak a másik férfi főszerepet játszó Mike Vogelbe fojtotta bele a levegőt, hanem nézők millióiba is szerte a világon.

Stacy Rukeseyer showrunner tudta, milyen kincset talált: a csodapéniszt az első évad során alaposan megdolgoztatta. Adam Demos és a női főszerepet alakító Sarah Shahi szinte csak a csillár tetején nem szexeltek a nyolc epizód során, a kémia a két szereplő között pedig olyan szinten működött, hogy senki sem csodálkozott azon, amikor kiderült, hogy Demos és Shahi összejöttek a forgatás során, sőt még most is egy párt alkotnak. Az első évad még úgy ért véget, hogy arra gondolhattunk: hősnőnk, Billie dobja a kertvárosi életet, csakhogy magában érezhesse AZT, ők ketten pedig boldogan hancúrozhatnak együtt, míg meg nem halnak. Csakhogy az alkotók tudják, hogy a „boldogan keféltek életük végéig” nem biztosít elég sztorit egy második évadhoz. Emiatt rögtön az elején összeugrasztják az álompárt, újabb mesterséges akadályt gördítve a boldogságuk elé. Ennek azonban az ára az, hogy a második évadban alig szerepel együtt a két színész, aki az elsőt sikerre vitte, sőt a varázspénisz is csak egy pillanatra villan meg, és akkor is csak a hegye.

Adam Demos és Sarah Shahi a Sex/Life 2. évadának premierjén (Fotó: Charley Gallay/Getty Images for Netflix)

Kanos 17 évesek társasága

Ha az első évadból bevágott flashbackeket nem számoljuk, Adam Demosnak a teljes második szezonban csupán egyetlen valamirevaló szexjelenet jut, és az sem Sarah Shahival van, hanem az új nőjével, a Brigitte Nielsen-hasonmásverseny országos győztesének kikiáltott Wallis Dayjel. Az ínyencebbek kedvéért ez legalább terhesszex, de hol van ez az első rész nonstop párnacsatáihoz képest? Miután kisírtam magam kis (?) Demos fájó hiányán, azt azért gyorsan el kell mondanom, hogy ettől még a Sex/Life nem vált önmegtartóztató sorozattá: ez továbbra is a 365 nap eggyel realisztikusabbra vett változata, ahol a szereplők látszólag olyan komoly, sokakkal előforduló hétköznapi problémákkal küzdenek, mint a szenvedély kifakulása a házasságban, a gyereknevelés és a karrierépítés összefésülésének nehézségei vagy a függetlenség kontra párkapcsolat örök dilemmája. Csakhogy mindezt olyan felszínesen és bután közelítik meg, hogy képtelenek bármilyen értelmes gondolatra vagy felvetésre a fenti témákban.

Stacy Rukeseyer showrunnernek a fenti témák csupán ürügyként szolgálnak, hogy valami sztoriszerűség is kerüljön két fülledt hangulatú szexjelenet közé.

Bár a szereplők a harmincas- vagy negyvenes éveiket tapossák, egytől egyig úgy viselkednek, mint egy kanos 17 éves, aki előtt elhúzzák a „hamarosan szexelhetsz” mézesmadzagját: bár elméletben gazdag, sikeres, felelősségteljes életet élő (többnyire) családos emberek, az első adandó alkalommal úgy dobják le magukról a textilt, hogy még az se érdekli őket, hogy a szomszéd szobában alszik a gyerek, és épp a legjobb barátjuk feleségével készülnek lefeküdni.

Ebben a sorozatban aztán tényleg mindenkit a hormonjai irányítanak, és folyton, akár több hónapos/éves kapcsolat után is úgy néznek egymásra, mint akik most látják először a másikat meztelenül.

Darius Homayoun és Sarah Shahi (Fotó: Sabrina Lantos/Netflix)

A világ legidiótább pasija

Ahogy az első évadban, úgy a folytatásban is mindenki egy méretes idióta. Ebben az évadban a legidiótább szereplő címet kétségtelenül Billie kapuzárási pánikban szenvedő férje, a Mike Vogel által alakított Cooper Connelly nyeri, akire ha egy nő egy picit kedvesen ránéz, máris meg akarja dugni, ha annál is kedvesebben, már feleségül akarja venni, és a válás utáni önbizalomépítésbe simán belefér neki a lefekvés a legjobb barátja feleségével, a kokainozós kurvázás, a sportkocsival, bedrogozva gyorshajtás, a diákkorú lányokkal dugás, a munkahelyi szex a főnökével és még egy kis közúti baleset okozása is. Ezzel nem is lenne nagy baj, ha a sorozat azt próbálná mondani, hogy Cooper egy igazi seggfej, csakhogy a Sex/Life állítása az, hogy Coop alapvetően egy jó gyerek, afféle herceg fehér lovon, akire mindig lehet számítani, aki példás életet él, jóképű, gazdag és jó a munkájában. A sorozat szerint most épp tévúton jár, csakhogy Mike Vogel alakításában a fickó inkább tűnik egy erkölcsök nélküli, megveszekedett, nárcisztikus pszichopatának, mint igazi rendes pasinak, ahogy a filmben többen többször is hivatkoznak rá.

Cooper mellett a folytatásban nagyobb hangsúlyt kap a Billie legjobb barinőjét alakító Sasha Snow (Margaret Odette) is, akinek az első évadban még meg kellett elégednie a romantikus filmekben örök barinő szerep korlátaival, hiszen a karaktere csak Billie viszonylatában létezett. A második szezonban azonban kijárt neki egy saját storyline: ezúttal már sikeres író, aki független nőként definiálja önmagát a közönsége előtt, és arról ír az olvasóinak, hogyan válhatnak olyanná, mint ő. Aztán persze az ő életébe is megérkezik a nagy Ő, a fiatalkori szerelme, Kam (Cleo Anthony) képében, neki pedig el kell gondolkodnia, hogy belefér-e a független nő image-be a boldog párkapcsolat egy férfi mellett. Ezt a dilemmát a sorozat a lehető legátlátszóbban, legszájbarágósabban, álkonfliktusok generálásával járja körbe, és ahogy semmiről, erről sincs egyetlen értelmes gondolata sem.

Igazságot Olgának!

Billie az eltemetett kapcsolatai felett érzett bánatát egy fiatal étteremtulajdonossal, Majiddal (a kivertkutya-tekintet nemzetközi bajnoka, Darius Homayoun megformálásában) próbálja csillapítani, és ugyan itt is kapunk szexjeleneteket, érezni, hogy ez már csak a B-szint, nyoma sincs annak a szenvedélynek, mint ami közte és az Adam Demos által játszott Brad között megvolt. Mellékszereplők jönnek-mennek, páran levetkőznek, páran ruhában maradnak, hőseink pedig csak kefélnek, mint a nyulak, közben meg mindvégig azon siránkoznak, hogy nem azzal kefélnek, akivel valójában kefélniük kellene.

Vicces, hogy Billie kapcsán ismét elhangzik, hogy mennyire jó édesanya, miközben azt látjuk, hogy a gyerekeit gyakorlatilag a bébiszitter, Olga neveli fel helyette és a férje helyett. Olga egyébként a film titkos hőse. Míg mindenki a félrekeféléseivel és a szívzűrjeivel van elfoglalva, a bébiszitter biztos pontként áll Billie és Cooper gyerekeinek életében, rá mindig lehet számítani, senkit nem hagy cserben, és talán ő az egyetlen felnőttként viselkedő ember a sok éretlen és felelőtlen nagykamasz között. Ezt persze az alkotók azzal jutalmazzák, hogy alig kap néhány mondatot a sorozatban: a láthatatlan munkát nem értékeli senki, még egy látszólag feminista sorozatban sem. Igazságot Olgának! Saját sorozatot Olgának!

Adam Demos (Fotó: Sabrina Lantos/Netflix)

Drága környezetben játszódó olcsó szexfantázia

A B.B. Easton 44 fejezet 4 férfiról – Egy bevállalós pszichológusnő feljegyzései című önéletrajzi ihletésű regényén alapuló sorozat a második évadra sem fejlődött semmit, ez vérbeli erotikus trash. Továbbra is mindenki dúsgazdag, még az orvos is, aki állítólag lemondott a nagy pénzről, hogy egy nonprofit, nemzetközi orvoscsoportokat kiküldő alapítvány élére álljon, mégis úgy él New Yorkban, mint egy kiskirály. Ebben a világban a pénzégetés és a luxus olyan természetes, mint a méregdrága, közpénzből fizetett karórák a fiatal, feltörekvő kormánypárti vállalkozók kezén, és az anyagi problémák fogalmát akkor sem ismerik, ha valakinek épp bedől a több százmillió dolláros vállalkozása. A sorozatot ráadásul a fontoskodás bűne is terheli: Billie narrációján keresztül  megpróbálja elhitetni velünk, hogy fontos életbölcsességeket hallhatunk.

A Sex/Life egy hatrészesre duzzasztott, enyhén kínos, de a maga módján mégis szórakoztató, drága környezetben játszódó olcsó, szexfantázia, ami ezúttal legalább olyan befejezést kapott, ami nem kiált azonnal folytatásért. Persze siker esetén harmadjára is szét lehet választani Billie-t és Bradet, és mindig be lehet hozni újabbnál újabb vonzó testű szereplőket, de a közjó érdekében remélem, hogy többször nem próbálkoznak meg vele. Igazán itt lenne már az ideje, hogy Billie és Cooper a szex mellett végre fordítson némi időt a gyerekekre is, különben tényleg Olga fogja őket helyettük felnevelni.

A Sex/Life (Vágyak/Valóság) mindkét évada látható a Netflix kínálatában.

Exit mobile version