Négy vonatból egyet tud rendesen lehűteni a MÁV

FEL | 2023. Július 10.
A MÁV nem tudja garantálni a kellemesen hűs utazást.

A MÁV nem tudja garantálni a kellemesen hűs utazást és a pontos érkezést a nyári hónapokban, derült ki a vasúttársaság válaszából, amit a hvg360-nak küldtek, írja a Telex.

A vállalat elmondta, hogy a forró napokon fokozott ellenőrzéseket végeznek a pályán, és ha a sín hőmérséklete eléri a 45 fokot, akkor fokozott pályafelügyeletet vezetnek be. Emellett a sínek deformálódásának jelei esetén sebességkorlátozásra is sor kerülhet. Azonban konkrét számot nem közöltek arra vonatkozóan, hogy hány emberrel dolgoznak a váratlan hibák kijavításán a hőség miatt.

A MÁV tájékoztatása szerint idén nyáron már többször előfordult, hogy az InterCity vonatok műszaki hibája miatt nem tudták légkondicionált kocsival indítani a vonatot a dél-balatoni Tópart Intercity és a Kelet-Magyarországon közlekedő Békés Intercity esetében.

A távolsági forgalomban járó vonatoknak csak kevesebb mint negyedén van hatékony klímaberendezés, de ezt az arányt országos szinten várhatóan a budapesti elővárosi járatok legalább 42 százalékra javítják.

A régebbi beszerzésű, második generációs IC-kocsikban csak légjavító berendezések vannak, amelyek nem tudják hatékonyan lehűteni a levegőt a 35 fok fölötti hőmérsékletekben. Ezenkívül a nyarak egyre forróbbá válnak, ezért sok utas panaszkodik a klíma működésével kapcsolatban.

A MÁV közölte, hogy a céljuk a teljes flotta megújítása, és a MÁV-START járműstratégiájában kizárólag légkondicionált járművek beszerzése szerepel. Azonban a stratégia végrehajtása a rendelkezésre álló forrásoktól függ, így ez csak idővel valósulhat meg.

Egy korábbi közleményükből, amit az Indexnek írtak, az is kiderül, hogy

.

Exit mobile version