8+1 dolog, amit a fodrászod nem mond el neked, pedig szeretne

Pető Amy | 2015. Június 27.
Nem sikerült a frizurád? Biztos, hogy a fodrászod a hibás? Hidd el, neki is lehet elege belőled, ha túl sok, ahogy viselkedsz.

Negatív hozzáállással a fodrászodat is lehangolod

Kovács Barbara fodrász sok emberrel találkozik, elárulta a legtöbben azért szerencsére kedvesek, de vannak kivételek, akikkel megterhelő együtt lenni: “A negatív személyiségeket nem szeretem, mert bármiről beszélgetek velük, és akárhogyan képezem a mondataimat, mindig ki tudják belőle hozni a legrosszabbat. Közben túlzottan kritikusak velem, és képesek mindenbe belekötni. Ez nagyon leszívja az energiámat munka közben.”

Próbálj meg vidámabban és pozitívabban hozzáállni a dolgokhoz, és ne használd lelki szemetesládának a fodrászodat, ne panaszkodj mindenért! Így ő is vidámabban és sokkal hatékonyabban fog dolgozni.

A túl sok kérdés is lehet idegesítő és felesleges

Természetes dolog, hogy tisztában akarsz lenni azzal, milyen festék kerül a hajadra, és biztos akarsz lenni abban is, hogy jó kezekben vagy. De ha félpercenként kérdésekkel bombázod a fodrászodat, az nem helyénvaló. Barbi szerint a túl sok kérdés olyan légkört teremt, mintha vallatáson lenne: “Az a vendég, aki mindent, de tényleg mindent tudni akar, mit miért csinálunk a hajával, sőt még azt is, hol lakom, kivel élek, mióta dolgozom és a többi, nagyon zavaró és idegesítő tud lenni!”

Kellemetlen, ha bizalmatlan vagy

Ha új fodrászt választasz, és már eleve bizalmatlanul állsz hozzá, nem teremtesz megfelelő alapot egy jó fodrász–vendég kapcsolathoz. Célszerű olyan emberhez menned, akiről már előtte érdeklődtél, akit egy ismerősöd ajánlott, akinek már láttad a munkáját, és meg vagy elégedve vele. Barbi elárulta, ha bizalmatlan vele szemben egy vendég, mert mondjuk nagyon fiatalnak tartja ahhoz, hogy elhiggye, jól tud dolgozni, az nagyon kellemetlen: “Az idősebbek esetleg, akik ezelőtt az ő korosztályukból egy másik fodrászhoz jártak, és eljönnek hozzám, szembesülnek az új technikákkal, amelyek mások, mint negyven évvel ezelőtt, és meglepődnek. Természetes, hogy nem úgy csinálom a frizurákat, mint aki sok-sok éve tanulta meg a szakmát. De a végén azért minden a helyére kerül: amikor egy kezdetben bizalmatlan vendégnek kész lesz a haja, és látja, hogy szép, akkor már mosolyog.”

Hallgass a szakemberre, segít!

Ha egy magazinból kivágott képpel érkezel a fodrászhoz, hogy neked bizony ugyanilyen kell, ne ragaszkodj hozzá görcsösen. Előbb kérd ki a fodrászod tanácsát! A képen szereplő modellt vagy színésznőt a legelőnyösebb szögben fotózták, az arcvonásai és a testalkata is jó eséllyel teljesen mások, mint a tiéd. Tehát evidens, hogy a képen szereplő hölgy frizurája sem áll majd ugyanúgy neked. Barbi szerint a kiválasztott haj akkor nehéz ügy, ha szakemberként előre látja, hogy nem lesz előnyös az illetőnek, de a makacs vendéget lehetetlen meggyőzni erről: “Általában figyelmeztetem a vendégemet, hogy ezt inkább ne kérje tőlem, és ő ennek ellenére ragaszkodik hozzá, hogy csináljuk meg. A végén pedig jön a keserű szembesülés: ez nem is áll úgy, ahogy képzelte, és tovább kérdezgeti, hogy szerintem milyen lett a haja. Utólag már nem tudok mit tenni, nem hallgatott rám, késő bánat.”

Jelentkezz be!

Ha az a vendég vagy, aki mindent akar bejelentkezés nélkül, akkor te is a nem kedvelt kategóriába tartozol. Ha lazán felhívod a fodrászodat, hogy még ma kell neked egy szép frizura, vagy inkább most azonnal, tutira kihozod a béketűrésből. “Nagyon szomorú, hogy egyesek nem veszik figyelembe, hogy a naptáram már két hétre előre be van telve, és 24 órából nem dolgozhatok 26-ot!”

Ne akarj mindent nagyon olcsón!

A minőségi frizura bizony sokba kerül. Ha meghatározott elképzelésed van, mennyi pénzt szánsz a hajadra, ne kérj olyan dolgot, ami bonyolult, több lépcsős folyamat, és ennél fogva sokkal többe is kerül. Vagy ha igen, fogadd el, hogy ennek bizony ára van.

Barbi kiemelte: a minőségi végeredmény több anyagfelhasználással jár, több ideig tart a folyamat és természetesen drágább is. Jó lenne, ha ezt mindenki megértené és el is fogadná. Főleg hajszínváltoztatásnál kell megfizetni a minőségi termékeket, ha egészséges hajat szeretnénk.

A fodrász sürgetése rossz taktika

A legjobb, ha olyan időpontra jelentkezel be a fodrászhoz, amikor tényleg van időd, nem pedig két program között vagy, és nagy rohanásban. Ha folyamatosan sürgeted a fodrászodat, mert neked mindjárt indulnod kellene, csak azt éred el, hogy a frizurád sem sikerül úgy, ahogy szeretnéd.

Ne légy lekezelő!

Talán az egyik legrosszabb kategória, a fodrászok rémálma, a lekezelő vendég. Ha te is hajlamos vagy erre a viselkedési módra, ne feledd a mosoly és a jóindulat nem kerül pénzbe, és a hajadon is meglátszik, ha a fodrászod szeretettel áll hozzá a munkához.

Kovács Barbi szerint létezik olyan ember, aki szolgáltatókat szolgáknak vagy egy megalázni vélt személynek hiszi, és kedvesség csírája sincs meg benne: “Minden mondatával érezteti, hogy ő jobb nálad, egy királynőnek érzi magát, és semmi nem zökkenti ki ebből a szerepből. Flegma, közönséges a stílusa. A legnehezebb ebben az esetben udvariasnak maradni és elfogadni azt, hogy ő ilyen és kész.”

Végül a legfontosabb: soha ne késs el!

Öt perc késés talán még tolerálható, de az ennél több már nem. Ahol sok ember váltja egymást, adott időpontra érkeznek, és ha csak egyvalaki is elkésik, az összes többinek utána várakoznia kell, sőt mindenkinek csúszik a további programja. Barbi hangsúlyozta nekünk: “Nálam kifejezett szabály, ha a vendég 15 percet késik, sajnos nem vállalom el. Ilyen esetben új időpontot kell egyeztetnünk, mert a tizenöt percből harminc lesz, a harmincból meg egy óra, ami nagyon kellemetlen az őt követő további hat vendégnek. Egy ember miatt pedig nem szeretném, hogy további hat rosszul érezné magát, ezt szerintem mindenki megértheti.”

Exit mobile version