Bankkártyából megjósolható a válás?

nlc | 2011. Június 06.
Mostantól lehet, hogy nem a férjünk ingnyakát és zsebeit kell ellenőrizgetnünk, ha arra vagyunk kíváncsiak, van-e valami baj. Lehet, hogy az is elég lesz, ha belenézünk a bankszámlakivonataiba.
Olvass további híreket!

A Visa és persze több mint valószínű, hogy a konkurensei is úgy vélik, hogy kártyaforgalmak alapján meg tudják jósolni, hogy partnerünk arra készül-e, hogy elváljon tőlünk.

A számlán lévő pénzmozgásból származó információk fontosak lehetnek a cégek számára, hiszen ezekből következtetéseket lehet levonni az ügyfelek anyagi helyzetének változásáról. A bankok tudni akarják, hogy továbbra is jó vásárlók maradunk-e még akkor is, ha esetleg elválnánk. Ha az egyik fél elhanyagolja a lakáshitelt, vagy mondjuk hirtelen elkezd költekezni, akkor az gyanús lehet, hiszen az anyagi forrásait nem a házasságon belül használja fel.

„A bankokat nem különösebben érdekli az ügyfeleik magánélete, illetve válása – mondja a Yale Egyetem jogászprofesszora, Ian Ayres. – Őket csak az érdekli, hogy tudod-e fizetni a hiteleidet.”

Amerikában megjelent könyvében Ayres arról mesél, hogy a statisztikákat milyen célokra használják fel a nagyvállalatok. Ennek egyik példájaként hozta fel a Visát, illetve azt, hogy milyen módszerekkel ellenőrzik az ügyfeleik magánéleti státuszát.

„Az üzleti és a kormányzati szférában egyre nagyobb a kormányzati adatbázisok jelentősége a döntéshozatalban – írja. – A politikai és gazdasági döntéshozók olyan módszerekkel használják fel a statisztikai elemzéseket, amelyeket el sem tudnánk képzelni.”

A bankok persze tagadnak: „A Visa nem követi kártyatulajdonosai házassági státuszát, és nem használja fel ügyfeleinek ilyen jellegű információit” – áll a bankóriás közleményében.

Ennek ellenére széles körben ismert, hogy az olyan vállalatok, amelyek erősen támaszkodnak a rizikóanalízisekre, mindent megtesznek azért, hogy minél többet megtudjanak az ügyfeleikről: ellenőrzik az online tevékenységüket, a költési és életmódbeli szokásaikat, hogy személyes marketingajánlatokkal tudják megkeresni őket.

A taktikát prediktív modellezésnek hívják. A bankok például ezzel a technikával szokták megjósolni, hogy valaki költözni szándékozik-e a közeljövőben, és ezzel a saját ingatlanos partnereiknek új ügyfeleket szereznek; már ha időben kapcsolnak. Az ilyen adatok vagy akár előrejelzések hatalmas értéket képviselnek. Furcsa lenne, ha a cégek pont egy házasság felbomlását ne próbálnák meg előre jelezni, hiszen egy válás olyan életmódbeli változásokkal jár, amiből egy bank például nagyon is tud profitálni.

 

Exit mobile version