Harmadik világbeli nők fotóival dekorálták a divatbemutatót

nlc | 2019. Február 04.
Miközben luxusruhákat mutattak be, a háttérben fejlődő országok lányainak és asszonyainak fotóit vetítették ki.

A dán Ganni márka a koppenhágai divathéten mutatta be legújabb kollekcióját. Míg a modellek a luxusruhákban vonultak a kifutón, a háttérben a National Geographic fotósa, Ami Vitale harmadik világbeli nőkről és gyerekekről készült képeit vetítették mögéjük. A kollekció az Élet a Földön címet viseli, a vetítéssel erre, illetve a márka fenntartható gyakorlataira akartak utalni. A megoldás mégis igencsak kellemetlen volt, és komoly visszatetszést váltott ki, hiszen ezeket a hátrányos helyzetű embereket gyakorlatilag marketingeszközként használták.

Ahogy Anaa Nadim Saber New York-i blogger megfogalmazta: „Nem ez a megfelelő platform, hogy ezek a marginalizált nők képviseletet kapjanak; nem egyéni cselekedetekkel és történettel rendelkező emberként kezelték őket. Ehelyett csupán »fehér« szemszögből nézve, az esztétikai értékükre csökkentve mutatták be őket. Jól néztek ki a háttérben, mi?”

A kritikákra a divatmárka részről a következőképp reagáltak:

„A Ganninál küldetésünknek tartjuk, hogy ünnepeljük a világ nőit. A Ganni 2019-es őszi–téli show-jához a földi élet szépségéből merítettünk ihletet, és a sokféleséget, illetve a kapcsolódásokat akartuk ábrázolni. Ennek szemléltetésére Ami Vitale fotóssal működtünk együtt, aki az életét a különféle életformák dokumentálásának és történeteik elmesélésének szenteli. Bár jó szándék volt bennünk, megértjük, hogy egyesek érzékenységét sértette, hogy ennek a fotósorozatnak a kontextusában mutattuk be a kollekciónkat. Őszintén elnézést kérünk, senkit sem akartunk megbántani.”

 via

Exit mobile version