A legfrissebb döntés szerint az Adidas nem tudta bizonyítani, hogy megszerezte a védjegyével a megkülönböztető képességet az EU teljes területén, így törlik azt – írja a Hvg.hu
Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) még 2014-ben lajstromozta a védjegyet, amit a kérelem alapján három párhuzamos, egymástól egyenlő távolságra lévő, egyenlő szélességű sáv, amelyek bármilyen irányban felvihetők a termékre. Az EUIPO most ezt kizárta, az EU Törvényszéke pedig jóváhagyta.
A mostani döntés szerint ez a védjegy nem mintavédjegy, amely szabályosan ismétlődő elemek sorozatából állna, hanem egy ábrás védjegy. Éppen ezért az olyan alakokban történő használat, amely a védjegy alapvető jellemzőit – például a színsémát (fehér alapon fekete sávok) – illetően eltér annak lajstromozott alakjától, nem vehető figyelembe – vélte a Törvényszék.
(Kiemelt kép: iStock)