Szabadidő
Szponzorált tartalom

Tesla, Adidas, Bacardi: emberek, akik a világ legismertebb márkái mögött állnak

Azok a nevek, amelyeket ma az egész világon márkanévként ismerünk, feltalálókat, cipészeket, mérnököket rejtenek. De kik voltak ők valójában? Ismerd meg a világmárkák mögött rejlő élettörténeteket!

Sok ma ismert márka megalkotója egyszerű, hétköznapi életet élt, azonban az átlagtól eltérő gondolkodásmódjuk, találékonyságuk és elszántságuk messze az átlag fölé emelte őket. A világhírű márkákat zseniális elmével, kitartással és hittel megáldott embereknek köszönheted, akik nem féltek nagyot álmodni.

Tesla

Tesla az egyik legbriliánsabb elme, aki valaha élt. Ma az elektromos autók, valamint a távközlési eszközökbe épített Tesla-tekercsek juthatnak eszünkbe a név hallatán, azonban Nikola Tesla zseniális koponyájában sokkal több terv és szabadalom született, amelyek jobbá tették az életünket. A balkezes feltaláló 1856-ban született egy szerb ortodox családba, az akkori Osztrák–Magyar Monarchia területén. Prágában tanult, majd Budapestre jött, Párizsba, végül Amerikába ment, ahol haláláig élt.

A zseniális feltaláló elképzelései messze meghaladták a korát, és sokan nem is értették, amikor arról beszélt, hogy lehetséges vezetékek nélkül is kommunikálni, üzenetet, hangot, képeket is továbbítani a távolba. Az elektromágneses indukció, a váltóáram és az elektromos autó feltalálóját nem a pénz mozgatta, helyette a világ és az emberek sorsának jobbá tétele és a környezetvédelem foglalkoztatta, találmányait is ennek jegyében készítette. Számos olyan terve volt, amely végül nem valósult meg, így később más nevéhez fűzték őket: a radar, a röntgensugár és a rádióhullám Tesla számára ismert fogalmak voltak. De Teslához köthető még többek között a távirányító, a radar előli álcázás és a koncentrált napenergia-erőmű is.

Adidas

A kultikus márka két testvér, Adolf és Rudolf Dassler nevéhez fűződik, akik édesapjuk után folytatták a cipészmesterséget. Az I. világháború után ők voltak azok, akik úgy vélték, hogy a különböző sportágakhoz különböző sportcipő illik. Az első stoplis futballcipő is hozzájuk kapcsolódik, amelyet először az 1928-as amszterdami olimpián viseltek a sportolók, akkor még Dassler cipő néven. A két testvér sokáig dolgozott együtt, azonban a II. világháború után összeférhetetlenség miatt különváltak útjaik. Adolf létrehozta az Adidas márkanevet, amelyhez saját beceneve – Adi – adta az ötletet. Az Adidas az 1954-es labdarúgó-világbajnokságon világhírnévre tett szert a német csapat lábán, azonban Adolf nem bízta a véletlenre a márka ismertségét, és ismert sportolókkal reklámozta azt, például Muhamad Alit, valamint Jesse Owenst is bevonta a reklámkampányokba. A logóban a 3 csík azokat a hegyeket, kihívásokat szimbolizálja, amelyeket a sportban és az életben egyaránt le kell győznünk. A másik, leveles logó az 1972-es müncheni olimpiára készült.

Rolls-Royce

Frederic Henry Royce gyerekkorában újságárusként, később szerszámkészítőként tevékenykedett, és egyáltalán nem vetette fel a pénz. Rengeteget dolgozott, majd egy társával alapítottak egy daruk és dinamók gyártásával foglalkozó cégét. Royce a spórolt pénzén vásárolt egy francia gyártmányú autót, amely olyan csalódást okozott neki, hogy nemes egyszerűséggel készített egy sajátot.

Charles Stewart Rolls, a milliomos arisztokrata rajongott a kocsikért, az autóversenyekért és a repülőgépekért, autókereskedésre szakosodott cége exkluzív autókat importált. A két férfi Manchesterben találkozott 1904-ben, ahol Rolls bemutatta saját fejlesztésű autóját. A kocsi lenyűgözte Royce-t, társultak, és elindult a 4 keréken guruló luxus és elegancia mai napig tartó sikertörténete. Az autók királyaként, a királyok autójaként emlegetett kocsi hűtőrácsát az Akropolisz ihlette, a nőalak az autó orrán pedig az Eksztázis Szelleme nevet kapta.

Bacardi

A borkereskedő családból származó Don Facundo Bacardí Masso 15 évesen érkezett Kubába testvéreivel. Eltökélt szándéka volt, hogy egyszer saját rumja legyen: a spanyol fiú eleinte európai likőröket árult, később saját céget alapított, de számos akadállyal kellett szembe néznie, többek között a csőd szélére is sodródott, álmait azonban ekkor sem adta fel. Végül felesége segítségével 1862-ben megalapította a Bacardi gyárat, és megalkotta a világ első érlelt fehér rumját, aminek köszönhetően a „rumok mestere” címet is megkapta. A denevéres emblémát egy prózai történés alakította: a legenda szerint a gyár raktárhelyiségébe denevérek költöztek, amelyek a helyiek szerint a szerencse, a családi egység jelképei, így nem is volt kérdés, mi kerül a palackokra. Az embléma további előnye volt, hogy akkoriban sokan nem tudtak írni, olvasni, azonban a szerencsét hozó denevér jól memorizálható jel volt.

Mercedes-Benz

A Mercedes őse egy háromkerekű autó volt, amelyet Karl Benz tervezett. Felesége egy alkalommal alapos tesztelésnek vetette alá a járművet, amikor a 180 kilométerre lakó édesanyjához hajtott vele: 1888-ban ez több volt, mint vakmerő, azonban a kocsi jól teljesített. Benz, továbbfejlesztve a modellt, céget alapított, azonban a Mercedes név nem hozzá kötődik. Emil Jellinek, az Osztrák–Magyar Monarchia nizzai konzulja egyben sikeres autóversenyző is volt. A kocsit, amellyel a versenyeken indult, egy másik cég, a Gottlieb Daimler által alapított Daimler Motoren Gesellschaft  (DMG) biztosította. Az autót lányáról, Mercedesről nevezte el, és mivel számos versenyt megnyert, az autó neve egyre ismertebb lett. Később Benz cége, valamint a DMG összeolvadt, így létrejött a ma is ismert Mercedes-Benz.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top