Miami
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Biztos van némi köze a városban állandósult forró strandidőhöz, hogy az USA-ban Miami a plasztikai sebészet fellegvára, hiszen minél kevesebb a ruha az ember lányán, annál inkább kénytelen odafigyelni a testére. A parton teljesen hétköznapi látvány a méretes szilikonmell, de nem csupán a testükön, az arcukon is szívesen változtatnak a helyi nők. A ruházathoz, mely máshol sok esetben ízléstelennek számítana, hiszen neon- vagy babaszínekből összeválogatott testhangsúlyos szettekről beszélünk, gyakran társul erősen napbarnított bőr és hosszú póthaj.
Helyi kultmárka: Juicy Couture
Nem látni: elegánsan sportos szettek
Stockholm
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Stockholm a minimalista stílus fővárosa, mert a svédek olyan szépnek érzik magukat, és ténylegesen is olyan szépek, hogy nincs szükségük cicomára, szívesen viselnek egyfajta „egyenruhát”. A nők többnyire tornacipőt vagy lapos talpú, de maximum törpesarkú csizmát húznak, tökélyre pedig azzal fejlesztik a minimalista stílust, hogy egyszerű hátizsákot viselnek minden szereléshez. A sminkjük sem feltűnő, viszont némi rúzst azért használnak.
Helyi kultmárka: COS
Nem látni: hangsúlyosan nőies, habos-babos szerkók
Róma
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Az olaszok általában, de a rómaiak különösen szeretik a luxus érzetét közvetíteni az öltözködésükkel. Nem szégyellnek nagy mennyiségű aranyat és színes, drága ékszereket viselni, a ruháik azonban többnyire feketék, fehérek, vagy egyéb klasszikus színben készülnek. Nem jellemző rájuk, hogy lazán öltözködjenek, holott az időjárás nem könnyíti meg a helyzetüket: ritkán látni nőket tornacipőben, pedig aki sétált már tűsarkakon negyven fokban, az tudja, hogy ez több elkötelezettséget követel a nőiesség iránt, mint egy papé a Jóisten iránt. Erősen sminkelnek, és kizárólag valódi bőrből készült cipőt és táskát viselnek.
Helyi kultmárka: Dolce & Gabbana
Nem látni: Normcore szerelések
New York
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Nehéz lenne pontosan megfogalmazni, hogy milyen a New York-i nők stílusa, hiszen annyi kultúra találkozik ebben a városban, hogy nyilvánvaló: ebből nem jöhet ki egységes öltözködési stílus. A dress code: gyakorlatilag bármit fel lehet venni. És azt a bármit fel is veszik. Ami pedig New Yorkban mindennél fontosabb, nemcsak Carrie Bradshaw szerint, hanem a valóságban is: a látványosan drága és feltűnő cipő.
Nem látni: néhány szezonnal korábbi ruhákat
Helyi kultmárka:Prada
Párizs
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Számtalanszor olvashatunk arról, hogy a párizsi nők stílusa milyen egyszerű és mégis utánozhatatlan. A siker kulcsa, hogy a ruhatáruk nagy része klasszikus darabokból áll, melyekbe nem kis összegeket fektetnek be, viszont ezek az évek múltán is elegánsak maradnak. Legalábbis ameddig beleférnek, így aztán arra is odafigyelnek, hogy az esetlegesen egyetlen Chanel blézer ne feszüljön. Emellett megpróbálnak úgy sminkelni, hogy a lehető legkevésbé tűnjön fel, hogy energiát fektettek a kinézetükbe.
Helyi kultmárka: Ines de la Fressange
Nem látni: harsány ruhákat, valamint közönségesen kinéző nőket
Tokió
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Már Budapesten is láthatjuk, hogy a japán turisták mennyire bátran öltözködnek a helyiekhez képest. Semmilyen félelem nem jellemzi őket, amikor színeket és kiegészítőket párosítanak: mostanában divatos lett nadrág felett viselni ruhákat, melyeken bőven találhatók fodrok, szalagok, masnik és csipkedíszítések egyaránt. A perifériás jelenségnek számító Harajuku-lányok még ennél is messzebb mennek: felnőtt méretű gyerekruhába öltöznek, neonszínekben, és hajukat is a szivárvány minden színére festik. Viszont az ázsiai sminktrendek az európaitól teljesen eltérő módon elsősorban a bőr tökéletesítésére törekszenek.
Helyi kultmárka: Louis Vuitton
Nem látni: napbarnított vagy szoláriumozott bőrt
London
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Fotó: Getty Images
Divat szempontjából London a leghaladóbb város a világon. Innen mindig is indultak olyan trendek, melyek néhány év késéssel hódították meg a világot. Itt az sem meglepő, ha egy nő szolid virágos ruhában issza meg a délutáni teáját, de este már a legvadabb punkszerkóban bulizik.
Helyi kultmárka: Mulberry
Nem látni: nőt smink nélkül