Japán is azok közé az országok közé tartozik, ahol a megfelelő védelmet nyújtó szájmaszk és gumikesztyű jelenleg az egyik legkeresettebb termék a piacon. Ezt pedig a helyi textilipar igyekszik enyhíteni, köztük a Himi városában található, női fehérneműk gyártására specializálódott Atsumi Fashion nevű cég. Ők például elég sajátos módon szálltak be a járvány elleni küzdelembe azzal, hogy saját csipkeszájmaszkokat terveztek, és dobtak piacra.
A japán hírportálok szerint maga az Atsumi eredetileg viccnek szánta a csipkemelltartóból készült szájmaszkokat, ám ahogy a pilot termék kikerült a piacra, a japánok azonnal rákattantak a szexi védőfelszerelésre. Így múlt hét szombaton valóban árusítani kezdték 1490 jen áron (közel 4600 forint), ez egy átlagos japán melltartóhoz képest fele ár. (Mondjuk, valóban csak a melltartó felét kapjuk meg a termékkel, szóval logikus az árazás.) Mindenesetre, ahogy felkerült az online piacterekre, a vásárlók pillanatok alatt mindet felvásárolták.
Maga a cég azóta ötvenféle új fazonban, gőzerővel gyártja az utánpótlást, a kérdés már csak annyi, hogy a rendhagyó csipkeipari termék mikor hódít meg újabb piactereket és országokat.
Még több különös koronavírus design az nlc.-n:
- A karantén mint kifutó, avagy a #homecouture kihívás
- Mikor, ha nem most: a Louis Vuitton méregdrága sportszerkollekciót dobott piacra
- Zuzana Čaputová szlovák elnökből kihozta a divatikont a koronavírus-járvány