Rihannának már két cége is van, ami több mint egymilliárd dollárt ér

Andersen Dávid | 2021. Február 19.
A barbadosi származású énekesnő okosan fekteti be a pénzét.

A 32 éves énekesnő 2003-ban robbant be a zene világába, két évvel ezelőtt pedig már a leggazdagabb zenész-énekesnek számított a Forbes magazin legvagyonosabb embereket felsoroló listáján. Akkor a vagyonát nagyjából 600 millió dollárra becsülték, amellyel könnyedén maga mögé utasította például Madonnát, de Beyoncét is. 

Most szintén a Forbes számolt be róla, hogy Rihanna lett az első fekete nő, akinek nem is egy, hanem két cége is van, amelyek darabonként többet érnek egymilliárd dollárnál. Az egyik a 2017-ben alapított Fenty Beauty kozmetikai vállalkozás, amelynek különlegessége az volt, hogy jóval többféle alapozót kínált, mint a riválisok: az induláskor 40, később 50 különféle árnyalatból választhattak azok a nők – és férfiak – akik korábban nem találtak a bőrükhöz passzoló készítményeket. Számtalan pozitív értékelés jelent meg a termékekről, ellentétben például Kim Kardashian KKW Beauty nevű cégének portékáival, amelyek hasonló célcsoportot próbáltak meggyőzni. 

Rihanna tehetséges énekes, de még tehetségesebb üzletember (Fotó: Getty Images)

Rihanna a divat világában is szupersztár lett

A sminkes termékek mellett az énekesnő a ruhák világában is otthonosan mozog: a vezetéknevét viselő Fenty ruhamárka ugyanis az első olyan brand volt, amelyet egy nő hozott létre, és amely bekerült a számos luxusmárkát tömörítő LVMH-konszern (teljes nevén LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton) portfóliójába. Bár a francia konglomerátum és Rihanna épp nemrég jelentették be, hogy a járványhelyzet miatt a Fenty átmenetileg felfüggeszti a működését, ez nem jelenti azt, hogy az énekesnő vagyoni helyzetében negatív változás lenne várható. 

Van ugyanis egy harmadik márkája is, a divat-brandből kinőtt Savage X Fenty fehérnemű-kollekció, amely egészen elképesztő sikereket ért el, alig pár év leforgása alatt. A 2018-ban alapított cég mindössze két év alatt több mint 200 százalékkal tudta növelni a bevételeit, ami komoly fegyvertény, ha figyelembe vesszük, hogy a fehérnemű-ipar csak az Egyesült Államokban évente nagyjából 13 milliárd dolláros forgalmat bonyolít le. Az sem elhanyagolható szempont, hogy Rihanna cégei 2020-ban is szépen muzsikáltak, miközben a globális divatipar 93 százalékos bevétel-visszaesésről számolt be. 

A gazdasági hírekre szakosodott Flourishive ráadásul arra számít, hogy Rihanna fehérneműmárkája 2025-re a világpiacon is megszerzi az első helyet. A lap egyébként arra számít, hogy Rihanna hamarosan megjelenhet a szabadidő-ruházat piacán is, ha pedig ez bekövetkezik, akkor tovább növelheti amúgy sem jelentéktelen vagyonát, ugyanis 2025-re ez a szektor éves szinten szűk 217 milliárd dolláros forgalmat generál. 

Még több Rihanna az nlc-n:

Exit mobile version