Szabadidő

Rihanna meglepő terepen nyomhatja le Kylie Jennert

A barbadosi énekesnő ezúttal nem legújabb albuma miatt került a reflektorfénybe, hanem egy olyan területen, ahol legnagyobb ellenfele a realitysztár Kim Kardashian húga, Kylie Jenner.

A kozmetikumok világáról van szó, ahol Kylie Jenner alig 3 éves cége, a Kylie Cosmetics rövid úton az egyik legfiatalabb milliárdossá tette a mindössze 21 éves celebritást. Ezzel valószínűleg az egyik legsikeresebb szépségipari márkát tudhatja magáénak, azonban érdemes lesz mostanában gyakrabban a háta mögé nézegetnie, a konkurencia ugyanis már a nyakában liheg.

A konkurenciát pedig jelen esetben Rihanna jelenti, az énekesnő Fenty Beauty márkanevű kozmetikai cégével ugyanis elképesztő sikereket ért el bő egy év alatt. A cég csupán 2017. szeptember 8-án indult, azonban már januárban arról cikkeztek a gazdasági lapok, hogy Rihanna valamit nagyon eltalálhatott, az arcképével reklámozott termékeket ugyanis viszik, mint karácsony előtt a vödrös narancsot a diszkontáruházakból.

Kettőt egy csapásra

Rihanna ráadásul nem csupán a Kardashian-klán fiatalon is sikert sikerre halmozó tagját fenyegeti a szépségipari babérok learatásával, hanem a „nagy testvér”, azaz Kim Kardashian saját kozmetikai márkáját, a KKW-t is.

A WWD nevű portál a Slice Intelligence piaci folyamatokat elemző cégtől szerzett információi alapján ugyanis a Fenty Beauty eladásai már a cég alapítását követő második hónapban 34 százalékkal haladták meg a Kylie Cosmetics (KC) eredményeit, az előrejelzések szerint pedig a barbadosi énekesnő cége 2022 előtt elérheti az egymilliárd dolláros bevételt. Ennél is látványosabb adat, ha azt mondjuk, hogy a Fenty Beauty első havi eladásai a KC eladásainak ötszörösét (!) tették ki.

Rihanna sminkesként is megcsillogtatta tudását a Fenty Beauty ausztrál bemutatóján (Fotó: Getty Images)

Jenner a cégét eredetileg 2015 novemberében alapította, akkor még Kylie Lip Kits néven, egy évvel később nevezték át Kylie Cosmeticsre, és egészen 2018-ig kellett várni, hogy a Forbes magazin 900 millió dollárra értékelje a vállalatot.

A Fenty Beauty, amelynek termékeit kizárólag a Magyarországról hiányzó Sephora lánc üzleteiben lehet kapni, már saját háza táján is komoly erővé nőtte ki magát: Rihanna cége máris lenyomta a Kat Von D tetoválóművész nevével fémjelzett sminkmárkát, amelyet a tulajdonos LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton konszern korábban éppen kiváló eladási mutatóiért dicsért.

A sikerben bizonyára jelentős része van az énekesnő sikerének és hírnevének: a Slice Intelligence adatai szerint a Fenty Beauty vásárlói költik a legtöbbet a kozmetikai termékek vásárlása során: míg egy Kat Von D-vásárló átlagosan 371 dollárt költ egy év alatt, a KKW márka vevői 278, míg a Kylie Cosmetics vásárlói 181 dollárt szánnak efféle szépségápolási termékekre. Ehhez képest Rihanna esetében az átlagos vásárlók évente 471 dollárt hagynak a Sephora pénztárainál. Azok, akik egyik cég termékeit sem választják, mindössze 71 dollárt költenek évente sminkcuccokra.
Ez a négy márka egyébként elképesztő erőt képvisel az Egyesült Államokban: az összes szépségipari költés 29,2 százaléka landol ennél a négy cégnél.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top