A környezetvédelmi tanulmány szerint jelentősen megváltoztatja a gellérthegyi látképet az új sikló építése, a megvalósításnak azonban így is mindenki, azaz a katasztrófavédelem, az örökségvédelmi és természetvédelmi hatóság, valamint a területért felelős Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság is, és nem támasztott ellenvetést a fővárosi és I. kerületi önkormányzat sem – írja a Népszava.
Mint a lap írja, a sikló nyomvonala a Hegyalja út és a Citadella között húzódik, amely terület nagy része közpark. Az alsó állomás, üzletekkel és kávézóval közvetlenül a Rác fürdő mellett épülne meg. Innen egy 100 méter hosszú alagútban futna. A kabin az Orom utcánál bukna ki a felszínre, ahonnan 190 méter hosszan átlag négy méter magasan haladna a Citadella-sétány alatti végállomásig.
A környezetvédelmi hatóság többször is hiánypótlásra szólította fel a beruházó Rác Sikló Kft.-t, illetve hangsúlyozza, hogy a terv szerint is a „tervezett beruházás miatt jelentős számú fa kivágását tervezik”, ami finoman szólva sem szerencsés.
(via)