Csütörtökön délelőtt tíz óra után a Martonvásárról Kőbánya-Kispestre tartó, S36-os személyvonat engedély nélkül, a tiltó jelzés ellenére indult el a martonvásári vasútállomásról – írja a Mávinform. Eközben ugyanazon vágányon érkezett a Kőbánya-Kispestről 9:27-kor Székesfehérvárra elindult G43-as vonat, ami biztonságos távolságra meg tudott állni a másik vonattól, így
utasok a MÁV szerint nem voltak veszélyben.
A helyszíni vizsgálat ideje alatt csak egy vágányon jártak a vonatok Martonvásár és Tárnok között, emiatt a Budapest-Székesfehérvár vonalon 20-40, esetenként 40-60 perccel hosszabb menetidőre, kimaradó vagy rövidebb szakaszon közlekedő járatokra is számítani lehetett kora délutánig. A vonatközlekedés csak akkortól kezdett normalizálódni a székesfehérvári fővonalon, hogy ismét két vágányon haladhattak a vonatok Martonvásár és Tárnok között.
Szinte pontosan egy évvel ezelőtt, november 15-én
nem alakultak ennyire szerencsésen a MÁV dolgai, amikor Sáp vasútállomásához érve egy tehervonat nem vette figyelembe az állomásra való behaladást tiltó jelzést, meghaladta a jelzőt és nekiütközött az állomáson várakozó, Biharkeresztesről Püspökladányba tartó személyvonatnak. Abban a balesetben mindkét mozdonyvezető, a jegyvizsgáló, illetve a személyvonat öt utasából négy is megsérült.