nlc.hu
Aktuális

A MÁV újabb szárnyvonalakon szünteti meg a személyszállítást.

Bejelentették: ezt a 10 mellékvonalat fogja bezárni a MÁV

Jármű- és emberhiánnyal magyarázza a MÁV az újabb vasúti mellékvonalak bezárását.

Augusztus elsejétől „további intézkedésig” tíz mellékvonal esetében vonathelyettesítő buszokkal szolgálja ki utasait a MÁV. A csütörtökön szárnyra kelt hírt a Népszava is megírta.

·         a 38 Nagyatád – Somogyszob,

·         a 47 Godisa – Komló,

·         a 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc,

·         a 89 Nyékládháza – Tiszaújváros,

·         a 98 Abaújszántó – Hidasnémeti,

·         a 103 Karcag – Tiszafüred,

·         a 114 Kocsord alsó – Csenger,

·         a 121 Mezőhegyes – Újszeged,

·         a 125 Mezőhegyes – Battonya

·         és a 146 Lakitelek – Kunszentmárton

mellékvonalak kerültek most veszélybe.

A MÁV azt állítja – bár az adott mellékvonalakon korábban Bz-motorvonatok közlekedtek – az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, a módváltás tervezése már korábban elindult.

Vasúti sín közelről

Kanyaradó vasúti sín (Fotó: Unsplash)

„A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor – a hodászi balesetet okozó – kiegyenlítő tartály meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával” – írta a MÁV közleménye.

A módváltásra ítélt 10 regionális mellékvonal esetében

állítólag nem utasbiztonsági kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány. Ennek enyhítésére a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toboroz munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.

Hirdetés

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top