A Magyar Telekomtól kezdve a Budweiserig bevett hirdetési forma felsorolni egy reklámban az adott országra tipikusan jellemző dolgokat, az ezzel kiváltott büszkeségérzettel pedig ösztönözni a vásárlókedvet. Nos, a skandináv légitársaság, az SAS is ehhez a sablonhoz nyúlt, ám csavartak rajta egyet, amivel akkora botrányt okoztak, hogy szinte azonnal vissza is kellett hívni a reklámot, írta meg az esetet a Kreatív.hu.
A SAS verziója ugyanis több mint két percen keresztül azt sorolja, hogy a tipikusan skandinávnak tartott dolgok valójában külföldről származnak. A reklám egyébként pozitívnak szánt üzenete szerint ez is azt mutatja, hogy az északiak nagy utazók, akik szeretnek külföldről hazahozni dolgokat és a saját igényeikre formálni.
Ám nem mindenki találta ilyen pozitív kicsengésünek az üzenetet, sőt a skandináv identitás elleni támadásnak élték meg. A dán és svéd bevándorlásellenes, populista pártok tagjai az interneten szólaltak fel a reklám ellen, és kijelentették, bojkottálják a légitársaság járatain való utazást. A felháborodás miatt a SAS végül arra hivatkozva tette elérhetetlenné a kisfilmet a felületein, hogy nem akarnak olyan nézetek platformjává válni, amikkel nem értenek egyet, írja a lap.