1975 szeptember 30-án, hajnalban, nyolc perccel bejrúti landolása előtt a Földközi-tengerbe zuhant a Malév MA 240-es járatának Tu-154-es típusú utasszállító repülőgépe. A szerencsétlenséget senki nem élte túl.
A repülőgépen tíz fő hajózó személyzet – mind magyarok – egy magyar utas, és negyvenkilenc külföldi állampolgár utazott. A külföldiek között volt egy angol család, francia apácák, két finn, egy –egy szaúdi és angolai, valamint harminc libanoni férfi – mind a légi katasztrófa áldozatai lettek.
A Malév MA-240 járatának hősi halottai
Mivel a Malév 161 férőhelyes Tupoljev gépén csupán ötvenen utaztak, az utastérbe azonban számos leplombált ládát is felpakoltak, jogosnak tűnik a feltételezés, hogy a hivatalosan lezuhantnak minősített repülőgép valójában fegyvereket szállított a libanoni polgárháború valamely résztvevőjének, emiatt lőtték le. Más elképzelések szerint a Palesztínai Felszabadítási Szervezet delegációja állt a merénylet célkeresztjében. Ők a PFSZ budapesti irodájának (kvázi nagykövetségének) megnyitójára érkeztek Budapestre, azonban vissza nem ezzel a géppel utaztak. A gép lelövése több országnak is érdekében állhatott, elsősorban Szíriának, illetve Izraelnek.
A gép indulását több órával elhalasztották, miközben az egy félreeső ferihegyi parkoló pályán várakozott. A gép fekete dobozát és roncsait hivatalosan soha senki nem kereste, azok 200-500 méter mélyen fekszenek. Az angol haditengerészet felajánlotta segítségét az ügyben, amit a magyar kormány visszautasított. Az ügyről 2003-ban a Nemzetbiztonsági Hivatal jelentést készített, ám az szigorúan titkos minősítést kapott.
Az áldozatok emlékét a Farkasréti temetőben síremlék őrzi. A gép személyzetének névsora: Pintér János, Kvasz Károly, Majoros László, Mohovits Árpád, Horváth István, Herczeg Miklósné, Németh Lászlóné, Fried Richárd, Kmeth Ágnes, Szentpály Mercedesz. A gép magyar utasa Glausius Gábor volt.