Aurora James divattervező és a Brother Vellies alapítója nemrégiben elindított egy kezdeményezést, hogy több afroamerikai tulajdonban lévő márka jelenjen meg a boltokban.
A 15% pledge nevű programnak az a célja, hogy a kiskereskedőknél kapható termékek legalább 15 százaléka olyan vállalkozásoktól származzon, amelyeknek fekete tulajdonosa van.
Mostanáig többet között csatlakozott a kezdeményezéshez a kozmetikai cikkeket árusító Sephora, a lakberendezési termékeket forgalmazó West Elm, a dizájner ruhakölcsönző Rent the Runway, valamint a legálisan kannabiszt és abból készült termékeket árusító MedMen.
Kedden a Vogue divatmagazin is bejelentette, hogy csatlakozik a 15% pledge mozgalomhoz. Azt ígérik, hogy a jövőben több szabadúszó afroamerikai fotóssal, újságíróval és kreatív szakemberrel fognak együtt dolgozni, hogy éves szinten a munkatársak legalább 15 százaléka fekete legyen.
„A divatipar legnagyobb hatású és irányadó hangjaként nem is lehetnénk büszkébbek arra, hogy a Vogue meghozott egy ilyen felelősségteljes döntést. Reméljük, hogy ezzel javítani tudjuk nemcsak a Vogue-ban, hanem az egész iparágban a fekete emberek képviseletét”
– közölte a patinás divatlap.
Ami azt illeti, van min javítania a Vogue-nak: egészen 2018-ig kellet várni, amíg egy fekete fotós készítette a címlapon megjelenő képet: Tyler Mitchell Beyoncét fotózta.