Brutálisan visszaesett a húsvéti üreges csokifigurák értékesítése 2020-ban. Minden negyedik-ötödik csokitojás, csokinyuszi ott maradt a boltok polcain – írja a Pénzcentrum a Magyar Édességgyártók Szövetségének tájékoztatása alapján.
Tavaly éppen húsvét előtt hirdették ki a veszélyhelyzetet, ezért a nagy vásárlási hullámból az édességek jócskán kimaradtak. Ám nem csak a pandémia áll a forgalomcsökkenés hátterében. Húsvétkor évről évre kevesebb csokit vesznek a magyarok, kevésbé vannak jelen a tradíciók, sok család elutazik, nincs annyi locsolkodás, így nincs annyi csokitojás sem.
Az viszont örömteli változás, hogy már alig kapni bevonómasszás édességeket, a legtöbben a minőségibb termékeket keresik. Ezekből évről évre több jelenik meg a piacon. Mindezek mellett a 2019-es eladásokat valószínűleg idén sem fogják megközelíteni.
(Kiemelt kép: Pixabay/Manfred Richter)