A Déli pályaudvar sorsát illetően érdekes infó, hogy a 2017-es költségvetési tervezet egyik tétele Kelenföld állomás kapacitásbővítését, illetve a “Déli üzemi pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztását” szolgálja – írja az mfor.hu.
Tervek szerint a Déli pályaudvar területét “új vagyonkezelő részére” adnák át, ennél többet egyelőre nem szükséges tudnunk a felbecsülhetetlen értékű terület további sorsáról.
Egy márciusi kormányrendelet júliusra irányozza elő a Déli pályaudvar felszámolásának következményeit modellező hatásvizsgálatok elkészültét, a terület hasznosítási terveivel együtt, a koncepcióról pedig szeptemberben döntene a kormány.
A Mérnökkamara korszerűtlen állásfoglalása szerint a pályaudvarra a jövőben egyre nagyobb szükség lenne – ahogyan a tervezett dugódíjból befolyó forintokra és a négyes metró jobb kihasználtsági mutatóira is. A közlekedéssel ellentétben az utóbbi kettőnek igen jót tenne a Déli leradírozása.
A dolgok mostani állása szerint akár még az is előfordulhat, hogy az igen drága budai telek egyszer csak “elveszti közterület jellegét”. Egyelőre parkosításról szól a kormányzati kommunikáció, hiszen ez ellen szólni népszerűtlen dolog – igaz, a Vérmező, ez a hatalmas park pár száz éve a Déli pályaudvarral határos telken van.
A Déli beszántásán gondolkodóknak érdemesebb lenne inkább elődeik kudarcából okulni: a Gyurcsány-kormány idején nagy dérrel-dúrral beharangozott kormányzati negyed érdekében a Nyugati pályaudvar mellett letarolt telken mind a mai napig egy csinos fizetős parkoló ékeskedik a kopár murván.
Frissítés: Az MTI 18:54-kor kiadott közleménye szerint csupán a Déli Pályaudvar üzemi részének megszüntetése van napirenden, ami egy rozsdaövezet jellegű üzemi terület, a vonatok kiebrudalása nincsen napirenden.