Mátra alján, falu szélén… ugye mindenkinek ismerősen csengenek a nosztalgikus sorok az Öreg néne őzikéje című meséből? A Mátra benne van a tudatunkban, de legtöbben nem ismerjük elég jól, nem jártunk rejtett zugaiban, és nem ismertük meg igazi értékeit és kincseit. Ezen igyekszik most változtatni Kiss Attila borászat csapata, akik teljes mértékben személyes küldetésüknek tartják a mátrai borok új rangra emelését. „A mátrai borok kiváló borok, azonban sokkal kevesebbet beszélünk róluk, mint amennyit megérdemelnének – magyarázza a céltudatos borász. – Ezek a borok minőség szempontjából semmivel sem gyengébbek, mint népszerűbb társaik, és bár ez az elmúlt időszakban sokat változott, és nagyon jönnek fel a mátrai borok a hazai bortérképre, még nagy munka áll előttünk. A magyar borrégiók közül relatíve kisebb ismertséggel indulunk, ezen szeretnénk most gyökeresen változtatni.”
Otthon a Mátrában
Kiss Attila számára a Mátra olyan fogalmakkal kapcsolódik össze, mint a természet, a szabadság, a kikapcsolódás, a látvány, a hegyvonulatok. És bár neki ez a hazája, az otthona, ezt az életérzést szeretnék most velünk, „kívülállókkal” is megismertetni. „A Mátra jelenti számunkra a mindenséget. Gyerekkorunk, felnőttkorunk, mindennapjaink és családi történeteink helyszíne, ahol minden domboldal, minden szőlősor és minden bor ezzel a mátrai romantikával van átitatva – folytatja Kiss Attila. ’A Mi Mátránk’ kampányt is ezek az elemek teszik szenvedélyessé. Szeretnénk mindenkinek megmutatni azt a csodát, amely ennek a térségnek a sajátja, szeretnénk mindenkihez eljuttatni értékeit, amelyeket szüleinktől, nagyszüleinktől kaptunk. Szeretnénk, ha minél többen jönnének hozzánk a Mátrába, hogy ezt a varázst személyesen is átéljék, és életre szóló élményekben legyen részük.”
Beszéljünk a borról
A legtöbb borkedvelőnek a Mátráról először az illatos és könnyű borok ugranak be, de hiba lenne itt megállni. A vulkanikus talajszerkezet, a hűvösebb klíma és a napsütötte lankák az ország legillatosabb, legszebb savú borait adják nekünk, amelyek játékosak, komplexek és elegánsak. És tévedés azt hinni, hogy fehérboros vidéken járunk. Régebben komoly kadarka ültetvények voltak errefelé, ma pedig reneszánszukat élik a kékszőlős ültetvények. A mátrai pinot noir és a kékfrankos is készen áll arra, hogy (természetesen a lehető legbarátságosabb mérkőzés keretében) összemérje minőségét a többi magyar kékszőlővel.
„Tudjuk, hogy van hova fejlődnünk! A borvidékünkről, a valóságtól egészen eltérő fogyasztói elképzelésekkel találkozunk. Azon dolgozunk nap mint nap, hogy ezt megváltoztassuk! Borainkon keresztül szeretnénk megmutatni azt a sok-sok értéket, ami ’A Mi Mátránk’ szenvedélyt hajtja. A Mátrát, ahogyan mi látjuk. Innen ered a kampányunk szlogenje: A Mi Mátránk” – fejezi be a gondolatmenetet Kiss Attila.
„A Mi Mátránk” kampánynak az is célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a bor felelősségteljes módon történő fogyasztásáról. Erre vonatkozóan a Wine In Moderation fenntartható borkultúra tanulmányait veszik alapul és használják fel a kampányban.
A Mi Mátránk a közösségi médiában:
Facebook: www.facebook.com/kissattilabor
Instagram: @kissattilabor