Kína tizennégy országgal határos, ezért a BBH China reklámügynökség a Harbin nevű sörmárka megbízásából olyan reklámfilmet talált ki, amely a békés egymás mellett élést és a jó szomszédi viszonyt erősíti az olimpiai játékok alatt. A reklámban éppen azt emelik ki, hogy a határrégiókban élő emberek sokszor közelebbi rokonságban vannak egymással, mint gondolnák, mégis, a mesterségesen felhúzott kerítések és határvonalak miatt sokszor szinte egyáltalán nem ismerik egymást.
A BBH China csapata ezért öt határmenti régiót keresett fel Kína vietnami, mianmari, orosz, kazah és mongol határainál, ahol barátságos sportmérkőzésekre hívták a helyi lakókat, természetesen a határvonalak bevonásával. Így került pingpongasztal a kínai-orosz határra és így alakult kosárlabda-pályává a kínai-mianmari határfalucska főtere is.
A lakók, akiket a kisfilm elején megkérdeznek, hogy milyen kapcsolatuk van a szomszédaikkal, jellemzően azt mondják, szinte egyáltalán nem beszélnek egymással, nem ismerik a határ túloldalán élőket, sőt tartanak is tőlük. Az önfeledt játék azonban sikeresen lebontja a határokat, és a szomszédos országok polgárai vidáman szórakoznak a közös sportolás során. Utána koccintanak is, természetesen a szóban forgó kínai sörrel.
“A Harbin sörgyár 1900-ban alakult, ez a sör jellemzően csak Kínában kapható, ezért jó ötletnek tűnt, hogy megosszuk a hagyományait a szomszédos országokban élőkkel is” – írta közleményében Johnny Tan, a BBH China kreatív igazgatója.
További filmek reklámokról az NLCafén:
- “6 hét alatt 20 kiló gyarapodásért jótállás!” – meghökkentő reklámok a századfordulóról
- Ez a világ legcukibb cicás reklámja – videó
- A csillogó reklámok és a rideg valóság – vicces fotók