Marianna férje, K. István (†49) hajóvezetőként dolgozott azon a 135 méteres személyszállító járművön, amelyik hídnak ütközött Budapest felé tartva, és ledarálta a kormányállást. A férfi és egy 33 éves matróz életét vesztette a balesetben.
A férfi kilencéves kora óta imádta a vizet, először matrózként dolgozott, majd tíz éve hajóvezetői vizsgát tett. Feleségével az egyik hajó fedélzetén ismerkedett meg. Az asszony a tragédiáról a hírekből hallott.
“Amikor a reggeli hírekben bemondták, milyen hajóval történt a baleset, azonnal rám dőlt a világ, és összeestem az ágy mellett. Pár órával később már hivatalosan is tudtam, mi történt” – mesélte a gyászoló nő a Blikknek, aki, mint mondta, nem ismert alaposabb kapitányt a férjénél.
Közös gyermekük még olyan kicsi, hogy nem tudja, mi történt édesapjával. “Amikor könnybe lábad a szemem, odajön hozzám és megkérdezi, hol van apa.”
A család ügyvédje, Rónai Péter szerint nem az első eset, hogy a hajózási társaság modelljeivel gondok akadtak. A cégnek az elmúlt hónapban négy kisebb-nagyobb balesete volt. A magyar származású sztárügyvéd többek között a Costa Concordia luxushajó magyar áldozatainak családját is képviselte.
A norvég Viking Cruises kisvállalkozásként kezdte a pályafutását, ám az utóbbi néhány évben hirtelen több mint két tucat hajóval is bővítette a flottát. A gyors ütemben növekvő cég a hírek szerint nem tartozik a legbiztonságosabb hajózási társaságok közé. A mostani, erlangeni baleset rövid időn belül a nyolcadik hasonló baleset volt, ugyanakkor a többi nem követelt halálos áldozatokat. Hogy pontosan mi okozhatta a tragédiát, azt egyelőre még szakértők vizsgálják.
Schiffsunglück bei #Frauenaurach. Hotelschiff kollidiert mit Brücke. Zwei Tote. 181 Personen evakuiert. Foto: News5 pic.twitter.com/xdPSHQOaGr
— Erlanger Nachrichten (@EN_Online) 2016. szeptember 11.