A jelenleg rendkívül rossz műszaki állapotú 3-as metró felújított szerelvényei új síneken, korszerű biztonsági berendezésekkel járhatnak majd 2019 végétől Újpest-Központ és a korábban felújított Kőbánya-Kispest végállomások között. Utóbbit kivételével lepusztult, a hetvenes-nyolcvanas évek hangulatát árasztó, elhanyagolt állomásokon várakozhatunk és léphetünk be vagy le a gyönyörűen felújított metrókocsikból.
Magyarország legnagyobb forgalmú vonalán naponta több mint félmillió ember utazik. Az ügy hátterében állítólag azok a túlzottan “elszállt” költségek állnak, amelyekre júliustól várt ajánlatokat a BKV. A Magyar Nemzet információi szerint a legkedvezőbb pályázatok is magasan meghaladják az eredeti becsléseket.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levélben értesítette a fővárost, egyetlen fillérrel sem fizet többet a magyar állam, ha a 3-as metró, melynek felújítását 2020-ig tervezik, költségei meghaladják a korábban véglegesített 139,5 milliárd forintos keretet. Tarlós István főpolgármester emiatt azt fontolgatja, a három még folyamatban lévő pályázatot eredménytelennek nyilvánítja, így a 70 milliárd forintra szűkülő beruházásról a képviselők döntenének.
Az egyszer már módosított fővárosi tervek szerint márciusban kezdődött volna a tényleges munka a 3-as metróvonal déli és északi szakaszán, míg a középsőn korábban elindulhatna az első felújított szerelvény.