Miután kiderült, hogy egy állatot is rejt a Toblerone logója, újabb hír érkezett a több mint százéves svájci csokoládéról. Brit csokoládérajongók az interneten háborognak azért, amiért imádott svájci csokijukon duplájára nőtt a hézag a háromszögek között. A Mondelez International facebook oldalát elárasztó posztok és kommentek többsége negatív, a rajongók nem értik, miért nem lehetett csak simán lerövidíteni a rudakat, miért kellett elcsúfítani a csokit.
Valóban nem szép látvány a foghíjas piramissor, amit a gyártó brutális megszorításokkal és alapanyag-drágulással magyaráz. A 400 grammos rudak súlya 350-re, a 170 grammosoké 150-re olvadt. Azért döntöttek a hézagnövelés mellett, mert inkább a termékek súlyát csökkentették, mintsem az árát emelték volna.
A Toblerone csokoládék súlycsökkenéssel járó hézagnövekedése egyelőre még csak az Egyesült Királyságban ütötte fel a fejét, a gyártó arról nem nyilatkozott, hogy globális jelenségről van-e szó.