Aktuális

Ne előzzél meg a leállósávon az autópályán, te bunkó!

Az a jó leállósávban az autópályán, hogy az arra érdemes sofőrök nyugodtan használhatják harmadik sávnak, hiszen ők annyira fontos és kivételes emberek, hogy megtehetik azt, amit a pórnépnek nem szabad. Ja, totál nem!!!

Engem mindig nagyon felbosszant, amikor ezt a zord világot az emberek idióta és önző viselkedése csak még zordabbá teszi, és annyira hülyék, hogy még csak rá sem jönnek. Sajnos nem tanítják az egydolláros árverést az iskolákban Magyarországon, pedig sokat tanulhatnának a gyerekek, a jövő sofőrjei a kooperációról.

Na, de a lényeg az, hogy gyakran megyek az M1-es autópályán Győr és Budapest között. Ott voltam, sőt ott aludtam, amikor azon a bizonyos március 15-én a hó belepte az autópályát, a leállósávot meg a rengeteg autó. Most vasárnap is nagyon sokan közlekedtek a pályán, a januári szabadságok után mentek vissza Ausztriába, Németországba dolgozni rengetegen. 

Sok volt a koccanásos baleset, sokszor torlódott fel a forgalom, és csak lépésben lehetett haladni, de lépésben lehetett. És akkor jöttek jobbról a leállósávban előzők. Nyilván nekik sokkal fontosabb dolguk van, minta többieknek, nyilván ők jobban sietnek, hadd menjenek! NEM!

Itt egy félelmetes videó egy leállósávban előző magyar autósról.
 

És az a szép, hogy először csak egy bunkó suhan el melletted jobbról, aztán egyre többen lesznek. Felbátorodnak, jaj, ha neki szabad, akkor nekem is. (Nem, egyébként neki sem szabad!) Az előttem lévő autós is addig gondolkodott, hogy rámenjen-e a leállósávra, amíg végül jobbról majdnem letarolta a kocsija orrát  a leállósávban éppen odaérkező kedves autós.

Aztán egy idő után az lett a leállósávos sietős autósok sorsa is, amit a képen láttok. A leállósáv is bedugult a végén, pedig egyáltalán nem több órás várakozásról volt szó, hanem lépésben haladásról…

2016. január 8-án az M1-es autópálya leállósávja (is)/Fotó: Jámbor Eszter
2016. január 8-án az M1-es autópálya leállósávja (is)/Fotó: Jámbor Eszter

Egyébként 100 ezer forint a büntetése annak, aki szabálytalanul használja a leállósávot, de nyilván, aki siet, annak ez a 100 ezer semmi. Olyan fura, az sem tartja vissza a szabálytalankodókat, hogy például akadályozhatnak egy mentőt vagy tűzoltót, vagy letarolhatnak egy lerobbant kocsit a leállósávban.

Több európai országban, például az osztrákoknál mentősávot vezettek be: ez azt jelenti, hogy az autópályán az autósok jobbra és balra húzódnak le – szükség esetén a leállósávra, így  az autópálya közepét hagyják szabadon. A statisztikák szerint így a mentők átlagosan 4 perccel hamarabb odaérnek, ami valamikor szó szerint életmentő lehet.
 

Autópálya és autóút úttestjén – a forgalmi okból szükséges megállást kivéve – megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:

  • műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;
  • a jármű a forgalmat ellenőrzi;
  • a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;
  • a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;
  • a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működteti.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top