Ahogy azt nlc is megírta, vasárnap a Wizz Air Hévíz-Dortmund járatnak augusztus 18-án reggel 10 óra 25-kor kellett volna felszállnia, ám az indulás menetrend szerinti időpontja előtt közölték az utasokkal, hogy technikai probléma miatt két és fél óra késéssel indul a gép, végül egy cseregép este háromnegyed nyolckor, nagyjából kétharmadig tele utasokkal útnak indult Dortmundba.
A beszámoló szerint a terminálban, ahol napközben várakoztak, már délelőtt 35 fok volt, majd tovább emelkedett a hőmérséklet. „Kétszer kaptunk 4 eurós italjegyet a Wizz Airtől, meg egyszer némi zöldséges, rizses húst a reptéri kiszolgálóktól…Rengetegen voltak kisbabákkal, gyerekekkel. Katasztrofális volt. Volt, aki fel is adta, és inkább hazament” – mondta egy ott tartózkodó utas.
Azóta az is kiderült, hogy mi volt a kényszerleszállás pontos oka.
A repülőtársaság e-mailben azt írta a Telexnek, hogy a mérnökök azonnal elkezdték a javítási munkákat, de nem tudták befejezni, így a Wizz Air áttette a járat indulását hétfő 17:30-ra, amiről a cég szerint sms-ben és e-mailben tájékoztatták az utasokat.
„Az utasoknak a köztes időben a földi kiszolgáló személyzet szállást foglalt, és intézte a szállításukat is. (…) a járat átütemezéséből fakadó önállóan foglalt szállás- és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával” – írta a Telexnek a légitársaság.