Dakota Johnson személyiségéből árad a szemérmesség. Ha megfigyeled a nyilvános eseményeken készült fotóit, sosem produkálja magát, és látszólag mindig kerüli, hogy a figyelem középpontjában legyen. Amikor tavaly az NLCafé interjút készített Dakotával a Hogyan legyünk szinglik című film premiere kapcsán, a színésznő nem tolta előtérbe magát, sőt örömmel vette, ha a vele egy szobában helyet foglaló kolléganője, Leslie Mann vette át tőle a szót. Azonban ha a vásznon nézzük, egy gyökeresen más nőt láthatunk. Egy nőt, akit egyszerűen imád a kamera, egy nőt, aki bármikor képes megnyílni és átalakulni, ha a szerep úgy kívánja. Egyszerre imádja a hírnevet és a csillogást, ugyanakkor távolságtartóan kezeli, ugyanis a családja példáján okulva látja, hogy nem feltétlenül vezet boldogsághoz.
A csillogás mögött
Aki azt hiszi, hogy elég beleszületni egy színészcsaládba ahhoz, hogy felkapja az embert Hollywood, az óriásit téved. Persze a kezdőlökésben egy ismert szülő sokat segíthet, de tehetség, kitartás és szerencse híján maximum Instagram-celebként lehet belőle rövid távon profitálni. A tételt az is bizonyítja, hogy Dakotának összesen hat féltestvére van (négy az apja, Don Johnson, kettő pedig édesanyja, Melanie Griffith oldaláról), mégis ő az egyetlen, akinek a nevét ismerhetjük a famíliából. Ahogy sok más színészgyerek, a gyerekkorát ő is forgatások között vándorolta végig, és bele is kóstolhatott a mesterségbe alig tízévesen, amikor nevelőapja, Antonio Banderas és édesanyja társaságában forgathatta le a Tűzforró Alabama című filmet.
Édesanyja és Antonio Banderas oldalán 2004-ben
Dakota nem igazán érezte jól magát a forgatáson, és nem vágyott arra, hogy legyen folytatás, így bő tíz évre visszavonult a mozi világából. Valószínűleg nem volt rá jó hatással az sem, hogy apja és anyja még a válás után is állandóan veszekedtek – többek között rajta –, és tinédzserkorára rendkívül zárkózottá vált. Egy időben azt írogatta róla a sajtó, hogy tiniként már rehabon is járt, ám egy interjúban kijavította ezt a tévedést: nem alkoholizált tinédzserként, egyszerűen annyira nehezen viselte a szülei közti perpatvart, hogy szakemberre volt szüksége, ezért terápiára járt. Nem így képzelünk egy csillogó gyerekkort Hollywoodban, igaz?
Szüleivel a Hogyan legyünk szinglik bemutatóján
Szeretne kedves lenni az idegenekkel
Dakotát az ismerősei nyitott, jó fej és humoros lánynak tartják, aki nem igazán veszi magát komolyan, viszont a nyilvános szerepléseiben ebből kevés jön át. “Tömegben szörnyű vagyok. Mindig úgy érzem, hogy nem tartozom oda, nem ismerem ezeket az embereket, és azt sem tudom, mi a fenéről beszélek. Az elmúlt két évben észrevettem magamon, hogy iszonyatosan rideg tudok lenni az idegenekkel, és teljesen bezárkózom előttük. Pedig nem akarom ezt, szeretnék kedves lenni” – nyilatkozta nemrég meglepő őszinteséggel a Vogue-nak. A dolgot persze lehet tanulni, amire tökéletes példa Kristen Stewart, akinél feszengőbb színésznőt elképzelni is nehéz lett volna pár éve, ma pedig ha megjelenik, ő a Red Carpet egyik legragyogóbb csillaga. Ha megnézzük a Dakotával készült videointerjúk valamelyikét, jól látszik, hogy gyakran keresztbe font karokkal, szinte védekező testtartást felvéve beszél, és nem igazán tudja elengedni magát és lazán viselkedni.
A meztelenség a munka része
A zárkózottsághoz az is hozzájárul, hogy A szürke ötven árnyalata témájának köszönhetően meglehetősen sok kérdést kap a szexualitásával kapcsolatban, amit tapasztalt színésznőként sem lehet könnyű kezelni, nem pedig kezdőként. “Sokszor úgy kérdezgetnek, mintha valóban a kamerák előtt szexelnék Jamie-vel, mint valami pornószínésznő. Mindenkit ki kell ábrándítsak: ilyenkor csak imitálom a szexet, bár napi hét-nyolc órában ez is kimerítő” – csillapította le a kedélyeket Johnson. Magát egyáltalán nem tartja prűdnek, így nem okoz neki gondot, hogy pucéran mutatkozzon a kamerák előtt – ezt akkor is láthattuk, amikor tavaly nyáron félmeztelenül fotózták le Dakota Johnsont A sötét ötven árnyalata franciaországi forgatásán –, és nem tartozik azon színésznők táborába, akik beleíratják a szerződésükbe, hogy a szexjelenetet csak melltartóban hajlandók végigjátszani. “Az ember szex közben meztelen. Ez ilyen egyszerű” – mondja teljesen logikusan, és a filmjeiben is látszik, hogy jóban van önmagában. Más színészek talán tartózkodtak volna attól, hogy A szürke ötven árnyalata-trilógia mellett más filmekben is erotikusan túlfűtött szerepben tűnjenek fel, de nem Dakota Johnson, aki örömmel ugrott bele az A Bigger Splash forgatásába, ahol fiatal Lolitaként csábította el Matthias Schoenaerts karakterét a medenceparton, és attól sem riadt vissza, ha le kellett dobnia a bikinifelsőjét. Állítása szerint ösztönösen választ szerepet, és nem agyalja túl a dolgot.
Nem szégyelli A szürke ötven árnyalatát
Eddig mindent okosan csinál. A szürke-trilógia – A sötét ötven árnyalata forgatásáról itt számoltunk be – főszerepe mellett jó taktikai érzékkel nem vállalt főszerepet más hollywoodi szuperprodukcióban, sőt kimondottan kerülte a főszerepeket. Johnny Depp gengsztermozijában, a Fekete misében alig néhány jelenete volt, az A Bigger Splashben az ő figurája kissé háttérben van a többiekéhez képest, a Hogyan legyünk szinglik meg ugyan nevezhető főszerepnek, de nem egyedüli, így a felelősségen meg tudott osztozni Rebel Wilsonnal, Leslie Mann-nal és Alison Brie-vel. Ha ezen filmek közül bármelyik megbukott volna – ami egyik esetben sem történt meg –, ő moshatta volna kezeit, viszont arra tökéletesek voltak ezek a filmek, hogy próbálgassa oroszlánkörmeit, és megmutassa a világnak, hogy sokkal több ő A szürke-filmek Anastasia Steele-jénél.
Ha azt hinnéd, Dakota Johnson szégyelli, hogy egy szoft szexthrillerrel lett világhírű, jó nagyot tévedsz. “Szeretem ezeket a filmeket, mert mások, mint a többi moziban látható film, és én magam is törekszem arra, hogy elkülönüljek az átlagtól” – avat be minket filozófiájába. A film kapcsán egészen vad teóriák láttak napvilágot róla és partneréről, Jamie Dornanről. Az egyik szerint ki nem állhatják egymást, és a forgatási szünetekben az első dolguk, hogy külön szobába menjenek, míg a másik szerint ők ketten összekavartak, és viszonyuk volt a forgatás során. Dakota egy kézlegyintéssel elintézi a pletykákat, mondván, hogy biztosan mindkettő igaz, de egy valamirevaló dívának amúgy is lazán kell kezelnie, hogy mit ír róla a bulvársajtó.
A dívaság kapujában
Johnson ugyan Texasban született, és New Yorkban is van lakása, magát vérbeli hollywoodi lánynak tartja, aki Los Angelesben érzi csak magát igazán otthon. Nem hiszi magát elképesztően híresnek – állítólag néha végig tud menni az utcán anélkül, hogy lefotóznák –, de tudja, hogy ez gyorsan megváltozhat. Még nem áll teljesen készen rá, de mire odáig jut, már felkészül lelkileg. Odahaza anyjától, nagymamájától (Tippi Hedren, színésznő), apjától és nevelőapjától kitanulta a show-biznisz minden csínját-bínját, és nemcsak a jó, hanem a rossz oldalát is. Ha egyszer véletlenül Budapestre jön filmet forgatni – ahogy kollégája, Jamie Dornan teszi épp –, már nem kell bemutatni neki a várost, ugyanis gyerekként fél évig itt élt, amíg Antonio Banderas nálunk forgatta az Evitát, bár elmondása szerint anyja annyira féltette, hogy alig mozdulhatott ki a hotelből. Az, hogy milyen sors vár rá Hollywoodban, leginkább azután dől majd el, hogy véget ért A szürke ötven árnyalata-láz. Ha ki tud szabadulni Anastasia fogságából, és maga mögött tudja hagyni a szerep árnyékát, könnyen lehet, hogy pár éven belül Hollywood egyik legnagyobb dívája lesz. Kristen Stewart már megcsinálta ugyanezt az Alkonyat-filmek után. Csak az ő példáját kell követni.