A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel közölte: jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány beszerzése tart. Ennek célja, hogy megvizsgálja a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztését, illetve meghosszabbítását, a forgalmi adatok, a lehetséges nyomvonalak, a műszaki tartalom és a költségek figyelembevételével.
A tanulmány vizsgálni fogja a ráckevei HÉV meghosszabbítását a Boráros térig, valamint a csepeli HÉV meghosszabbítását egy megállóval déli irányban, azért, hogy jobban bekösse a Csepel déli részén található lakótelepek közlekedését a kötöttpályás közlekedési hálózatba. Alapvető probléma, hogy mind a H6-os, mint a H7-es HÉV-nél a villamos kapcsolatok, illetve Csepel közlekedési kiszolgálása eléggé elmaradott, korszerűtlen, ennek fejlesztését tervezik.
Vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonal összekötésével akár Flirt-szerelvényeket is lehessen erre a vonalra állítani. Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el.